EBCU
Cele EBCU:
Promocja europejskiej kultury piwnej
Promocja tradycyjnych gatunków piwa
Promocja różnorodności i zapewnienie klientom możliwości wyboru
Poprawa wizerunku piwa jako napoju w Europie
Reprezentowanie interesów konsumentów
Priorytetem EBCU jest zapewnienie konkurencji i wyboru na europejskim rynku piwa.
Zapobiegać nadużyciom dokonywanym przez browary, , które osłabiają uczciwą konkurencję i ograniczają klientom wybór
Wspierać nowe browary w ich staraniach wejścia na rynek
Starać się usunąć bariery pozaprawne, które ograniczają klientom wybór
Zapewnić małym browarom ochronę przed nadużyciami w polityce recyklingu i ponownego użycia opakowań, które ograniczałyby im rynek
Zachować tradycyjne gatunki piwa
Podatki
Walczyć z nierównością podatkową w obrębie jednolitego rynku
Wspierać redukcję obciążeń podatkowych dla małych browarów
Wzmacnianie pozycji klienta
Promować wyszczególnienie składu na każdym produkcie
Promocja efektywnego prawodawstwa zapewniającego konsumentom otrzymanie towaru deklarowanej i wysokiej jakości oraz odpowiedniej ilości
Wspierać inicjatywy wspierające kulturalne i odpowiedzialne spożycie piwa
Najważniejsze fakty
Piwo było warzone w Europie od ponad 2000 lat
Piwo jest naturalnym i zdrowym produktem wytwarzanym z jęczmienia, chmielu, drożdży i wody
Europa jest eksporterem netto piwa
Badania dowodzą, że umiarkowane spożycie piwa może przynieść korzyści dla zdrowia
Warzenie piwa zapewnia ponad 2 miliony miejsc pracy w całej Europie.
Kontakt do reprezentanta przy EBCU w Bractwie Piwnym:
ebcu@bractwopiwne.pl
EBCU chce poznać opinię o piwie kandydatów do Parlamentu Europejskiego
Europejska Unia Konsumentów Piwa (EBCU) , "Głos Europejskich Konsumentów Piwa", rozpoczęła dzisiaj sondaż wyborczy wśród kandydatów do Parlamentu Europejskiego , aby dowiedzieć się więcej o ich poglądach odnośnie spożycia piwa i kultury piwa w Europie. W ankiecie nazwanej " Beer-o-meter ", kandydaci są proszeni o reakcję na pięć sprawozdań. Tuż przed samymi wyborami, konsumenci piwa w Europie również zostaną zaproszeni do udziału w ankiecie by dowiedzieć się, którzy kandydaci popierają pełną życia i zróżnicowaną kulturę piwa.
"Europejski rynek piwa rozwija się bardzo szybko", mówi Henri Reuchlin , przewodniczący EBCU. "Widzimy wiele nowych powstających browarów, także w krajach, nie zawsze kojarzonych z piwem, takich jak Włochy czy Hiszpania. Inne kraje także na nowo odkrywają tradycje piwne."
Kultura piwa jest jednak zagrożona groźbą jednostronnym podejściem do nieodpowiedzialnego picia i nadmiernego opodatkowania w wielu krajach. " Jako konsumenci chcemy podkreślić, że większość piwoszy w Europie cieszy się piwem z umiarem. Różnorodność stylów piwa na całym kontynencie jest wielkim atutem, który powinien być wspierany ", kontynuuje Reuchlin. Konsumenci piwa powinni mieć szansę spróbować lokalnych piw - nawet w barach związanymi umowami.
Ponadto, konsumenci powinni mieć prawo wiedzieć, co jest w butelce i kto uwarzył piwo. "Przecież, cóż jest bardziej intymnego niż jedzenie i picie, którym się odżywiamy? " kontynuuje Reuchlin. " Wreszcie, życzymy utrzymać cenę kufla na akceptowalnych poziomach. Prosimy by nie było nadmiernego opodatkowania ani nadmiernych zysków dla browarów. Dlaczego pijący piwo w Europie mają być wyróżnieni do dodatkowego opodatkowania? "
Europejska Unia Konsumentów Piwa jest federacją trzynastu niezależnych krajowych organizacji konsumenckich piwa w Europie, o łącznym członkostwie ponad 220.000 członków, reprezentujących poglądy i interesy konsumentów piwa w Europie. " Piwo jest jedynym produktem spożywczym, o którym mam świadomość, że posiada osobną organizację konsumencką na poziomie europejskim. Nie ma takiego stowarzyszenia dla jedzących czekoladę lub niuchających whisky. To powinno coś znaczyć. Piwo jest produktem wyzwalającym pasję," stwierdza Reuchlin.
Więcej informacji na stronie EBCU
Tłumaczenie Jan Lichota, członek Kapituły Bractwa Piwnego ds EBCU
***