Czy 500 lat od ustalenia prawa czystości powinno ono nadal bezwględnie obowiązywać? Komunikat EBCU w tej sprawie.
Czytaj więcej...EBCU
Cele EBCU:
Promocja europejskiej kultury piwnej
Promocja tradycyjnych gatunków piwa
Promocja różnorodności i zapewnienie klientom możliwości wyboru
Poprawa wizerunku piwa jako napoju w Europie
Reprezentowanie interesów konsumentów
Priorytetem EBCU jest zapewnienie konkurencji i wyboru na europejskim rynku piwa.
Zapobiegać nadużyciom dokonywanym przez browary, , które osłabiają uczciwą konkurencję i ograniczają klientom wybór
Wspierać nowe browary w ich staraniach wejścia na rynek
Starać się usunąć bariery pozaprawne, które ograniczają klientom wybór
Zapewnić małym browarom ochronę przed nadużyciami w polityce recyklingu i ponownego użycia opakowań, które ograniczałyby im rynek
Zachować tradycyjne gatunki piwa
Podatki
Walczyć z nierównością podatkową w obrębie jednolitego rynku
Wspierać redukcję obciążeń podatkowych dla małych browarów
Wzmacnianie pozycji klienta
Promować wyszczególnienie składu na każdym produkcie
Promocja efektywnego prawodawstwa zapewniającego konsumentom otrzymanie towaru deklarowanej i wysokiej jakości oraz odpowiedniej ilości
Wspierać inicjatywy wspierające kulturalne i odpowiedzialne spożycie piwa
Najważniejsze fakty
Piwo było warzone w Europie od ponad 2000 lat
Piwo jest naturalnym i zdrowym produktem wytwarzanym z jęczmienia, chmielu, drożdży i wody
Europa jest eksporterem netto piwa
Badania dowodzą, że umiarkowane spożycie piwa może przynieść korzyści dla zdrowia
Warzenie piwa zapewnia ponad 2 miliony miejsc pracy w całej Europie.
Kontakt do reprezentanta przy EBCU w Bractwie Piwnym:
ebcu@bractwopiwne.pl
Wszystkie wiadomości
-
22.04.2016 Komunikat EBCU - 500 lat Reinheitsgebot
-
18.04.2016 Priorytety EBCU na 2016 rok
Ważniejsze cele i działania Europejskiej Unii Konsumentów Piwa (EBCU) w roku 2016.
Czytaj więcej...
-
18.04.2016 53. Spotkanie EBCU w Tallinnie - Relacja
Spotkanie EBCU w Estonii. Pierwsze spotkanie w kraju bez organizacji członkowskiej było bardzo udane. Wiele nowości i być może nowe stowarzyszenie.
Czytaj więcej...
-
03.05.2015 51 EBCU meeting - Summary
Łódź, 16 04 2015. An interesting program, satisfied guests, large selection of beer and a charming city. Such was 51. EBCU meeting, which took place in Łódź. The meeting in Poland initiated the celebrations of the 20th...
Czytaj więcej...
-
15.04.2015 51. Spotkanie EBCU – relacja
Łódź, 12 04 2015. Ciekawy program, zadowoleni goście, duży wybór piwa i urokliwe miasto. Tak wyglądało 51. spotkanie EBCU, które odbyło się w Łodzi. Spotkanie rozpoczęło obchody 20-lecia istnienia Bractwa Piwnego i...
Czytaj więcej...
-
11.04.2015 Gala Bractwa i Mityng EBCU
Od 9 do 12 kwietnia 2015 Towarzystwo Promocji Kultury Piwa Bractwo Piwne organizuje w Łodzi serię wydarzeń związanych z obchodami 20-lecia stowarzyszenia, Mityngiem EBCU i Galą wręczenia dorocznych nagród piwnych. Patronem...
Czytaj więcej...
-
20.11.2014 50. zebranie EBCU – Raport z Irlandii
Dublin, 16 listopada 2014. Pierwsze spotkanie Europejskiej Unii Konsumentów Piwa (EBCU) za nami. Irlandzka gościnność gospodarzy pozwoliła gościom odwiedzić wiele miejsc w Dublinie i skosztować wielu piw pochodzących od...
Czytaj więcej...
-
08.10.2014 EBCU przedstawia swoje priorytety w Brukseli
Bruksela, 30 wrzesień 2014. Podczas swojego corocznego przyjęcia w Brukseli, EBCU przedstawiło europosłom oraz urzędnikom unijnym swoją wizję na nadchodzącą kadencję instytucji europejskich. Najważniejszym tematem była...
Czytaj więcej...
-
01.05.2014 EBCU chce poznać opinię o piwie kandydatów do Parlamentu Europejskiego
Haga, 28 kwietnia 2014. Europejska Unia Konsumentów Piwa wysyła ankietę kandydatom w wyborach do Parlamentu europejskiego by poznać ich opinię na temat spożycia piwa.
Czytaj więcej...
-
05.04.2014 49. Zebranie EBCU – dzień drugi
Bruksela, 5 kwietnia 2014. EBCU przyjęło nowy program działań na rok 2014, mający na celu podniesienia znaczenia organizacji wobec instytucji europejskich. Spotkanie w Brukseli było okazją do dyskusji o zaangażowaniu...
Czytaj więcej...