Żywiec sprzeda mniej piwa
Grupa Żywiec S.A., drugi co do wielkości producent piwa w Polsce prognozuje, że wzrost sprzedaży piwa w 2008 r. wyniesie 4 proc. Wcześniejsze prognozy mówiły o 4,5-5 proc.
Rynek piwa w Polsce w 2005 r. zwiększył wartość o 5,1 procent, w 2006 r. o 7 procent, a w 2007 r. o 8,4 procent.
Pierwsza połowa tego roku przyniosła wzrost sprzedaży piwa w Polsce o 3,8 proc. Grupa Żywiec zanotowała wzrost sprzedaży krajowej o 5,2 proc.
Zdaniem prezesa spółki Chrisa Barrowa, dobrą dynamikę sprzedaży Grupa Żywiec zawdzięcza szerokiej ofercie.
W pierwszym półroczu Grupa Żywiec wypracowała 209 mln zł zysku netto przy 1,84 mld zł przychodów. Wypłaciła dywidendę 37 zł na akcję.
Reuters
eww, Rzeczpospolita