Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Żywiec po królewsku

04.12.2003

Konsolidacja producentów piwa rozpoczęta. Grupa Żywiec oraz Brau Union Polska na razie będą prowadziły wspólne działania marketingowe. Proces konsolidacji dopiero się rozpoczyna.
Połączenie działalności w zakresie sprzedaży i marketingu Grupy Żywiec i Brau Union Polska jest efektem przeprowadzanej integracji głównego akcjonariusza grupy - holenderskiego Heinekena z Brau Union AG z Austrii.

Nowy portfel marek opierać się będzie na dotychczasowych produktach Grupy Żywiec i Brau Union. W tej ostatniej do najsilniejszych należą Królewskie i Kujawiak. Historią spółki jest już marka Van Pur. - 1 grudnia zarząd Brau Union Polska sprzedał browar Van Pur w Rakszawie wraz z prawem do dalszego prowadzenia produkcji i utrzymaniem prawa do posługiwania się marką Van Pur - powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej Werner Jansel, prezes Brau Union Polska.

Jednym z powodów sprzedaży był fakt, że Van Pur jest oddalony o 15 km od znacznie większego, należącego do Żywca browaru w Leżajsku. Taka lokalizacja nie miała znaczenia, gdy Brau Union i Grupa Żywiec działały jako konkurenci.

Przedstawiciele obu spółek deklarują, że to dopiero początek wspólnej drogi. - Dopiero zaczynamy proces konsolidacji. Ostateczne rozwiązania, zwłaszcza dotyczące sfery produkcyjnej, wymagają jeszcze wielu analiz - powiedział Nico Nusmeier, prezes Grupy Żywiec. Dodał, że wyniki Brau Union mogą być konsolidowane w raporcie finansowym Grupy Żywiec nie wcześniej niż od połowy 2005 roku.

Na razie obie spółki będą działały jako niezależne podmioty prawne. Koordynację całości ma prowadzić Nico Nusmeier - łącząc funkcję prezesa Grupy Żywiec i członka zarządu Brau Union A.G. w Austrii. Planowane jest również włączenie do zarządu Grupy Żywiec Wernera Jansela, który zachowa stanowisko prezesa Brau Union Polska.

Browary należące do Brau Union (łącznie z Van Purem) zwiększyły po trzech kwartałach 2003 roku sprzedaż piwa o 4,5 proc., do 1,1 mln hektolitrów. Z kolei Grupa Żywiec osiągnęła w pierwszym półroczu 2003 r. skonsolidowany zysk netto 101 mln zł, czyli o 25 proc. wyższy niż w analogicznym okresie przed rokiem. Był to najlepszy wynik Grupy w całej jej pięcioletniej historii.

Życie Warszawy

Henryk A. Sadowski