Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Żywiec planuje rozszerzenie dystrybucji w Wielkiej Brytanii

12.06.2007
Żywiec planuje rozszerzenie dystrybucji w Wielkiej Brytanii Żywiec planuje rozszerzenie dystrybucji w Wielkiej Brytanii

Na prestiżowych londyńskich Targach Bar Show, które wyznaczają trendy w HORECE pojawiło się stanowisko piwa Żywiec. Celem udziału w Targach Bar Show jest pozyskanie nowych pubów w Wielkiej Brytanii gdzie byłby sprzedawany Żywiec. W ubiegłym roku dynamika eksportu piwa z etykietą, na której widnieje „tańcząca para”, wyniosła 200 proc. W ciągu najbliższych trzech lat na brytyjski rynek powinno trafić już 100 tys. hl produktu z Browaru w Żywcu oraz dodatkowo 100 tys. hl piwa innych marek produkowanych przez Grupę Żywiec.

W dniach 5-6 czerwca w Londynie odbyły się prestiżowe Targi Bar Show, które odwiedziło ok. 9,5 tys. osób. Już po raz ósmy impreza gościła kadry zarządzające, odpowiedzialne za projekty i innowacje w kanale HORECA, czyli za puby i restauracje. Na targach obecne są największe brytyjskie i światowe firmy sprzedające produkty do kanału HORECA Bar Show są imprezą w której wyznacza się trendy, stąd też obecność na Targach m.in. architektów oraz stylistów wnętrz. 

Każdy kto był w Wielkiej Brytanii wie, jak wielki i jak ważny z biznesowego punktu widzenia jest to sektor zarówno dla firm producenckich, jak też dystrybucyjnych. W UK ponad 60 % sprzedaży piwa przypada na puby i restauracje.
Fala rosnącej emigracji oraz fakt coraz częstszego sięgania po żywiecki produkt przez rdzennych Brytyjczyków powoduje, że nasze piwo sprzedaje się tam z każdym rokiem coraz lepiej. W roku 2006 dynamika sprzedaży eksportowej na Wyspy wyniosła 200 proc.!
Na Bar Show trzeba po prostu być. Dla nas jest to bardzo ważny rynek, na który wysyłamy coraz więcej piwa produkowanego przez Grupę Żywiec. W ciągu trzech lat chcemy ulokować w Wielkiej Brytanii około 200 tys. hl piwa z naszego portfolio w tym 100 tys. hl samego Żywca – mówi Krzysztof Rut, Dyrektor ds. Korporacyjnych Grupy Żywiec. Na stoisku Żywca podczas Bar Show można będzie zapoznać się z ofertą produktową oraz skosztować nasz sztandarowy produkt eksportowy.

W Wielkiej Brytanii produkty Grupy Żywiec można spotkać w sieci supermarketów Tesco, Morrisons, a także w tradycyjnych polskich sklepach, oraz sieci pubów JD Waterspoon. Żywiecki browar ekspansję na zagraniczne rynki rozpoczął jeszcze przed I wojną światową. Wraz z kolejnymi falami emigracji produkt z Żywiecczyzny wędrował z naszymi rodakami po całym świecie. Do Wielkiej Brytanii marka Żywiec trafiła już w latach 60 – tych ubiegłego stulecia gdzie była sprzedawana m.in. poprzez Centralę Handlu Zagranicznego.

Obecnie Żywiec oraz inne marki Grupy Żywiec (Warka, Strong, Porter, Leżajsk, Tatra,), sprzedawane i dystrybuowane są na Wyspach poprzez firmę BDD, która od 2003 r. działa w londyńskiej dzielnicy Royal Park. Położenie w bezpośredniej bliskości City, gwarantuje sprawną obsługę wszystkich odbiorców na terenie tej wielkiej metropolii. Pozostali odbiorcy zaopatrywani są z magazynów BDD w Baildonie.
 

Marketing przy kawie