Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Zysku nieco mniej

07.09.2006

Po sześciu miesiącach wartość sprzedanego w Polsce piwa wzrosła o 5,5 proc. Grupa Żywiec szacuje, że na koniec roku rynek urośnie o 3 proc.
W pierwszym półroczu 2006 przychody Grupy Żywiec wyniosły 1,44 mln zł wobec 1,35 w tym samym okresie roku ubiegłego. Grupa odnotowała 138,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto, podczas gdy rok wcześniej 142,2 mln zł. Grupa
sprzedała 5,07 hektolitrów piwa, czyli o 6 proc. więcej.
— Rocznie produkujemy ponad 10 mln hektolitrów piwa. W pierwszym półroczu sprzedaliśmy 5,07 mln hektolitrów — mówi Hans von Zon, prezes Grupy Żywiec.
W ubiegłym roku rynek piwa w Polsce wzrósł o 5,1 proc., rok wcześniej o 2 proc. Zdaniem prezesa Grupy Żywiec, w pierwszym półroczu największy udział w rynku miała Kompania Piwowarska (37 proc.), na drugim miejscu znalazła się Grupa Żywiec (33 proc.), następnie Carlsberg (13 proc.) i inni.
Przedstawiciele grupy znani są z takich marek, jak: Żywiec, Heineken, Warka, Strong, Tatra i Królewskie.
— Na razie nie prowadzimy oficjalnych rozmów. Jeśli jednak na rynku będzie zapotrzebowanie na nowe marki, nie wykluczamy ich w grupie — mówi Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych grupy.
Grupa Żywiec, która w tym roku obchodzi 150 rocznicę powstania, zatrudnia 6 tyś. osób. W jej skład wchodzi sześć browarów: w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku, Cieszynie oraz .Bydgoszczy.
Puls Biznesu

Magdalena Laskowska