Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Zysk netto Kompanii Piwowarskiej w 05/06 wzrósł o 18 proc. do 570 mln zł

18.05.2006

W roku obrotowym zakończonym 31 marca 2006 zysk netto Kompanii Piwowarskiej wzrósł o 18 proc. do 570 mln zł. Przychody brutto wyniosły 3,8 mld zł i były większe o 12 proc. od przychodów w roku 2004/2005 - poinformowała spółka na stronach internetowych.
W roku 2004/2005 zysk netto grupy wyniósł 481 mln zł, a przychody 3,4 mld zł.

Najlepiej sprzedającą się i najpopularniejszą marką Kompanii Piwowarskiej jest Tyskie. Spółka szacuje, że jej udział w rynku wynosi obecnie około 17 proc. Kolejna marka, Żubr, ma natomiast 11 proc. udziałów.

Trzecią najlepiej sprzedającą się marka Kompanii jest Lech. W skład portfela marek Kompanii Piwowarskiej wchodzi również Redd's, Dębowe Mocne, Dog in the Fog oraz międzynarodowe marki portfela SABMiller: Miller Genuine Draft oraz Pilsner Urquell.

W roku obrotowym 2005/2006 sprzedaż Kompanii Piwowarskiej wzrosła o 11 proc. i wyniosła 11,4 mln hl, co przełożyło się na wzrost udziałów w ryku do 37,5 proc., z 36 proc. przed rokiem.

Spółka przyjmuje, że wielkość krajowego rynku piwa wynosi ok. 30,4 mln hl.

72 proc. akcji Kompanii Piwowarskiej ma SABMiller, a 28 proc. Euro Agro Centrum - część Kulczyk Holding.

W roku finansowym zakończonym 31 marca 2006 roku SABMiller plc osiągnął zysk (przed opodatkowaniem) w wysokości 2,6 mld USD oraz sprzedaż o wartości 15,3 mld USD.

Wirtualna Polska

(PAP) pam/gor/