Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Zmiany w Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

06.06.2008

W środę 4 czerwca 2008 Walne Zebranie Członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wybrało nowy Zarząd, Komisję Rewizyjną oraz rozszerzyło skład Komisji Etyki Reklamy z 15 do 30 osób. Do Związku zostały przyjęte dwa nowe stowarzyszenia – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego oraz Polski Przemysł Spirytusowy.

Nowym Prezesem Zarządu Rady Reklamy został Paweł Tyszkiewicz, dyrektor Stowarzyszenia Agencji Reklamowych. Paweł Tyszkiewicz przez ostatnie dwa lata był członkiem Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. Magister filozofii, żonaty, czwórka dzieci. Pracował jak konsul w Los Angeles i Montrealu. Zarządzał w latach 1996-2000 firmą Polonia Cup (organizator Mistrzostw Polski w Wyścigach Motocyklowych i importer motocykli Ducati). W latach 2000-2003 pracował jako manager i trener firmach szkoleniowych Cedho i Chiltern. Od 2003 zarządza Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych, jest członkiem zarządu ZKDP. 

W skład Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy weszli również: Małorzata Faraś, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka, Krzysztof Albrychiewicz, Dyrektor ds. Planowania Strategicznego, G7 Jacek Barankiewicz, Wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Maciej Hoffman, Dyrektor Generalny Izby Wydawców Prasy, Rafał Parczewski, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka.

W Komisji Rewizyjnej zasiadać będą: Grzegorz Kurowski, Co-managing Director HYPERmedia, Piotr Pokrzywa, Dyrektor Generalny Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, Paweł Wiśniewski, Associate Marketing Director Procter & Gamble DS Polska.

Walne Zebranie zdecydowało również o powiększeniu składu Komisji Etyki Reklamy (KER) z 16 do 31 osób. Decyzja jest spowodowana coraz większą ilością spraw rozpatrywanych przez KER. O ile w roku 2007 do Rady Reklamy wpłynęło 121 skarg to do od stycznia do maja 2008 roku jest ich już ponad 400. Zwiększenie liczby arbitrów w zdecydowany sposób wpłynie na przyspieszenie postępowań przed Komisją Etyki Reklamy.

Pełny skład Komisji Etyki Reklamy:

Kandydaci zgłoszeni przez kurię agencji reklamowych:

Cezary Antoń – Brain
Magdalena Czaja – San Marcos
Jacek Hensler – P4
Marek Janicki – McCann-Erickson
Agnieszka Kosik – Guideline
Katarzyna Łakińska – V&P
Jacek Olechowski – Change Integrated
Christian Lainer – TBWA
Zofia Sanejko - Universal McCann
Sławomir Stępniewski – HYPERmedia
Kandydaci zgłoszeni przez kurię mediów:

Krzysztof Mydłowski, niezależny/kancelaria MKSD
Krystyna Jarosz, Polityka
Wojciech Piwocki, niezależny/Eurozet
Agnieszka Doleżych, G+J
Sławomir Jędrzejewski, Agora
Elżbieta Ponikło, niezależna
Mikołaj Janicki, Pro Duct BBF
Igor Kaleński, Saatchi & Saatchi
Dominik Kaznowski, Agora Pion Internet
Olgierd Cygan, Digital One
Kandydaci zgłoszeni przez kurię reklamodawców:

Andrzej Białasiewicz, Kompania Piwowarska
Remigiusz Rawa , Grupa Żywiec
Radosław Kasyk, Royal Unibrew Polska
Melania Popiel, Carlsberg Polska
Paweł Kowalewski, Communication Unlimited
Marcin Bochenek , TVP
Piotr Górski , Nestle Polska
Anna Grzelońska , Kraft Foods
Agnieszka Tomasik – Walczak, L’Oreal Polska
Wojciech Tomczak, Unilever
Arbiter-refrent: Joanna Kluczewska-Strojny

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zyskał również dwóch nowych członków – Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie oraz Polski Przemysł Spirytusowy. Obecnie członkami Rady Reklamy jest już 9 stowarzyszeń skupiających najważniejsze firmy z poszczególnych branż.

Walne zebranie członków zdecydowało również o włączeniu Standardów Reklamy Piwa do Kodeksu Etyki Reklamy. Dokument, opracowany przez przedstawicieli największych polskich browarów, w szczegółowy sposób określa ramy przekazów marketingowych będące reklamą piwa.
 

Marketing przy kawie