Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Zmiana wizerunku popularnego piwa z Browaru Belgia

04.08.2005

Prawdziwe piwo z serca Gór Świętokrzyskich - tak będzie reklamowany od czwartku złocisty napój w butelce i puszce. "Prawdziwe świętokrzyskie" piwo nosi nazwę GrĂĽnengold i powstaje w Browarze Belgia.
Szefowie Browaru Belgia postanowili poruszyć serca regionalnych piwoszy i nakłonić ich do konsumowania produktów lokalnej marki. Zdecydowali, że tą marką będzie piwo GrĂĽnengold, warzone w Kielcach już od 1999 roku. Co będzie nowego? Po pierwsze, Browar Belgia odkupił prawa do marki, bo do tej pory piwo to produkował na zlecenie firmy Beta Consulting. Już jako właściciel marki Browar Belgia postanowił odnowić wizerunek tego piwa. Reklamowane będzie sloganem: "Piwna wizytówka regionu świętokrzyskiego", a na puszkach i butelkach znajdzie się napis: "GrĂĽnengold - z serca Gór Świętokrzyskich". Opakowania też nieco zmienią swój wygląd. Wczoraj pierwsza partia odnowionej marki piwa została rozlana do butelek.

Piwo będzie mieć przystępną cenę, ale nie najniższą. Puszka ma kosztować poniżej "psychologicznej bariery", czyli 2 zł.

Odnowione piwo będzie sprzedawane wyłącznie w regionie świętokrzyskim. Czy kielczan i mieszkańców województwa uda się przekonać do picia regionalnej marki, tak jak robią to Niemcy czy Czesi? - Na pewno polski rynek nie upodobni się szybko do niemieckiego czy czeskiego. Piwa regionalne nie sprzedają się tak dobrze, nawet ostatnio spadła ich sprzedaż. Jednak moim zdaniem piwo GrĂĽnengold ma szansę zmienić ten trend w naszym regionie - mówi Aleksander Chmielewski, dyrektor Browaru Belgia.

Pomóc ma w tym nowa kampania promocyjna. Po raz pierwszy browar wykorzysta w niej duże nalepki na podłogę, zrobione ze specjalnego, trudno ścieralnego materiału.
Gazeta Wyborcza

ziem