Zapowiedź zmian
01.02.2006
Sporna reklama Grupy Żywiec w nowej formie pojawi się na antenach telewizyjnych 6 lutego 2006 roku – zapowiedział przedstawiciel Grupy Żywiec Krzysztof Rut. Wypowiedź zamieszczona została (31.01.2006) w portalu browar.biz. Bractwo Piwne cały czas zbiera podpisy pod Protestem w tej sprawie.
Od kilku dni w całym kraju zbierane są podpisy pod Protestem Bractwa Piwnego, w którym domagamy się zaprzestania emisji spornego spotu reklamowego w jego dotychczasowym kształcie. Akcja jest jednym z elementów szerszej dyskusji na ten temat. Deklaracja przedstawiciela Grupy Żywiec może być uznana za pozytywny sygnał, jednak nie wstrzymuje akcji zbierania podpisów. Niezależnie od zmiany wymowy spotu reklamowego listy z podpisami będą dopiero spływać do adresata.
Kontynuacja akcji ma także sens, gdyż pozwala wypowiedzieć się rzeszom konsumentów – czy to stowarzyszonych, czy nie - pozbawionych przecież możliwości reakcji na działania koncernu w formie opublikowania własnej kampanii reklamowej.
Kopia protestu wraz z listami podpisów trafi również do Komisji zapewniającej przestrzegania zasad Kodeksu Reklamowego Browarów Polskich. Wierzymy, że towarzysząca temu konkretnemu przypadkowi dyskusja przyczyni się do szerszego spojrzenia na kwestie reklamy piwa w Polsce, na jej zgodność z obowiązującym prawodawstwem oraz Kodeksem Reklamowym Browarów Polskich.
Kontynuacja akcji ma także sens, gdyż pozwala wypowiedzieć się rzeszom konsumentów – czy to stowarzyszonych, czy nie - pozbawionych przecież możliwości reakcji na działania koncernu w formie opublikowania własnej kampanii reklamowej.
Kopia protestu wraz z listami podpisów trafi również do Komisji zapewniającej przestrzegania zasad Kodeksu Reklamowego Browarów Polskich. Wierzymy, że towarzysząca temu konkretnemu przypadkowi dyskusja przyczyni się do szerszego spojrzenia na kwestie reklamy piwa w Polsce, na jej zgodność z obowiązującym prawodawstwem oraz Kodeksem Reklamowym Browarów Polskich.
Bractwo Piwne