Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Wzrost wydatków browarów na reklamy ATL

30.07.2008

O blisko 1 proc. wzrosły wydatki reklamowe ATL browarów przez pierwsze sześć miesięcy 2008 roku w porównaniu z tym samym okresem 2007 roku – wynika z badań Expert Monitora (dane cennikowe).

Raport Expert Monitora uwzględnia wydatki nie tylko na samą reklamę piwa, ale także na promocję imprez kulturalnych i sportowych oraz konkursy sponsorowane przez browary. Przez pierwszą połowę br. browary zainwestowały w reklamę ATL 189,6 mln zł, co oznacza wzrost o 0,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (187,8 mln zł).
Na kampanie w telewizji, radiu, prasie, outdoorze i w kinach przez sześć miesięcy tego roku najwięcej wydała Kompania Piwowarska SA - 76,2 mln zł (wzrost o 24,4 proc.), na drugim miejscu jest Grupa Żywiec SA - 71,9 mln zł (spadek o 23 proc.), a na trzecim Carlsberg Polska – 34,6 mln zł (wzrost o 14,1 proc.). Wśród marek w mediach ATL najbardziej promowane było Tyskie – na ten cel poświęcono 26,1 mln zł (wzrost o 59,7 proc. wobec poniesionych na tę markę wydatków przez pierwsze pół roku 2007). Na reklamę Warki wydano 19,8 mln zł (spadek o 11,7 proc.), Heinekena 16,8 mln zł (spadek o 9,6 proc.), Lecha – 16,7 mln zł (wzrost o 3,9 proc.), Żywca – 13,5 mln zł (spadek o 39,6 proc.). Na promocję w telewizji przez sześć miesięcy br. browary wydały 142,9 mln zł (spadek o 8,6 proc.), w radiu – 1,5 mln zł (spadek o 27,5 proc.), w gazetach – 4 mln zł (wzrost o 14 proc.), w magazynach – 4,8 mln zł (spadek o 2,3 proc.), outdoor – 20,6 mln zł (wzrost o 84,9 proc.), w kinach - 15,7 mln zł (wzrost o 61,2 proc.).



(MAZ) Press.pl