Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Więcej na reklamę piwa

27.07.2004

W pierwszym półroczu br. wydatki polskich browarów na reklamę w porównaniu z pierwszym półroczem 2003 roku wzrosły o 50,2 proc. – wynika z danych Expert – Monitora. Sprzedaż piwa w tym samym okresie wzrosła tylko o 0,6 proc.
W pierwszych sześciu miesiącach br. branża piwowarska wydała 147,31 mln zł na reklamę telewizyjną, radiową i prasową (rok temu: 98,02 mln zł). Wzrosły wydatki na reklamę samego piwa (bez sponsoringu czy konkursów) – wyniosły 134,14 mln zł (wzrost o 46,7 proc.). Nastąpiły zmiany w czołówce marek, na których reklamę wydano najwięcej. W pierwszym półroczu br. liderem było Tyskie – wydało na reklamę 26,06 mln zł (przed rokiem 10,51 mln zł i trzecie miejsce). Warka, rok temu pierwsza, spadła w tym roku na drugie miejsce – z wydatkami 22,03 mln zł, gdyby jednak dodać 6,97 mln na submarkę Strong, byłaby nadal pierwsza. Na trzecie miejsce awansował Carlsberg – 10,18 mln zł (w 2003 roku czwarte miejsce). Czwarte miejsce w rankingu zajmuje Lech – 9,82 mln zł, piąte Heineken – 9,77 mln zł.
Gazeta Prawna

Robert Olesiński