Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Widzowie mogą zaskarżyć reklamę

24.05.2006

Agencje reklamowe, media oraz reklamodawcy próbują uruchomić nowy system samoregulacji wzorowany na rozwiązaniach brytyjskich. Czy kupowanie certyfikatów będzie skuteczne?
(...)
Polska praktyka dowodzi jednak, że kodeksy branżowe nie zawsze są skuteczne. Rok temu branża piwna z wielką pompą ogłosiła podpisanie kodeksu reklamowego, który zabraniał m.in. używania w reklamach wizerunków osób "w szczególny sposób wpływających na małoletnich". Nie przeszkodziło to Grupie Żywiec w reklamowaniu piwa przy pomocy Jerzego Dudka. Zaprotestowała Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA), ale powołana przez piwowarów komisja oddaliła skargę, argumentując, że PARPA... nie jest sygnatariuszem kodeksu. Reklamę zaskarżył więc jeden z sygnatariuszy kodeksu. Tym razem komisja uznała, że Dudek nie jest postacią "mającą szczególny wpływ na małoletnich". Oburzyło to część środowiska piwowarów i np. Browar Belgia z kodeksu się wypisał. Ostatecznie piwne spoty z Dudkiem zniknęły z telewizji po interwencji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Gazeta Wyborcza

Vadim Makarenko