Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Warka zaleje stadiony

25.02.2009

Już jutro meczami w Bytomiu (Polonii z Wisłą Kraków) i w Warszawie (derby Polonia – Legia) zostanie zainaugurowana wiosenna faza rozgrywek o mistrzostwo Polski.

Ekstraklasa przystępuje do niej z nowym oficjalnym sponsorem, którym została piwna marka Warka, a i Canal+ zapowiada wiele atrakcji. Wczoraj w stołecznym Intercontinentalu prezes Ekstraklasy SA Andrzej Rusko i Mariusz Borowiak – członek zarządu Grupy Żywiec SA i dyrektor ds. sprzedaży – podpisali umowę, która obowiązuje do końca sezonu 2010/11. Na jej mocy oficjalnym sponsorem rozgrywek została Warka. ,,Jestem przekonany, że taki partner był potrzebny. Umowa ma wiele ciekawych aspektów, a nasze wspólne projekty dadzą mnóstwo korzyści nie tylko klubom, ale i kibicom'' – mówił Rusko. ,,Od pierwszego spotkania minęło wiele miesięcy. Tym bardziej się cieszę, że w końcu udało nam się podpisać umowę'' – komentował Borowiak. Tu pojawiają się jednak wątpliwości, bo niektóre kluby mają indywidualne kontrakty z innymi browarami (np. Górnik z Karpackim, Jagiellonia z Żubrem, Śląsk z Piastem, czy Legia z Królewskim)... ,,Wszystkie je respektujemy, poczekamy, aż wygasną i docelowo przejmiemy wszystkie 16 zespołów'' – zapowiada przedstawiciel Grupy Żywiec. 

Wszystko wskazuje na to, że gdy uchwalona została nowa ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych zezwalająca na sprzedaż ,,alkoholu niskoprocentowego'', na stadionach kibice będą się raczyć właśnie Warką. ,,Mam nadzieję, że tak będzie. Bo co to za różnica, czy ktoś pije piwo na trybunach, czy kilkadziesiąt metrów od nich – w sklepie. Ważne, żeby robił to z umiarem'' – podkreślił Borowiak. Dodajmy, że banery reklamujące Warkę (która już wcześniej została sponsorem Lecha Poznań) pojawią się nie tylko na stadionach, ale też... w grafice komputerowej podczas transmisji w Canal+, m.in. pod wynikiem spotkania. Warto też zauważyć, że liga nie nazywa się ,,Warka Ekstraklasa'', bo sponsor oficjalny nie jest sponsorem tytularnym! ,,Takiego znajdziemy do końca rundy wiosennej i kolejny sezon zaczniemy już pod nową nazwą'' – zapowiada Rusko. W Canal+ tradycyjnie w każdej kolejce aż trzy spotkania będą nadawane na żywo w technologii HD. Nowością jest, że dwa najciekawsze mecze w rundzie zostaną odkodowane. Dodatkowo w poniedziałkowe wieczory pojawi się magazym ,,Sport+ Extra'', podsumowujący wydarzenia w ligach europejskich. Zmieni się również formuła wyboru piłkarza miesiąca. O tym, kto nim będzie, zdecydują trenerzy i kapitanowie zespołów, którzy wybiorą triumfatora spośród pięciu kandydatów nominowanych przez stację i Ekstraklasę SA.

PIOTR WILCZAREK, Trybuna.com.pl