Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

W Polsce piwo idzie jak woda

07.08.2006

Każdy Polak wypija przeciętnie 80 litrów piwa rocznie. Daje nam to piąte miejsce w Europie, jednak szybko gonimy czołówkę – w pierwszym półroczu 2006 r. spożycie złocistego napoju wzrosło już o 5,5 proc.
Najwięcej piwa sprzedaje w Polsce Kompania Piwowarska.

Producent piwa Tyskie i Żubr zapełnia rynek w 37 proc., o 3 punkty więcej niż Grupa Żywiec.

Na zwiększenie spożycia piwa wpływ ma kilka czynników. Z jednej strony są to spadek bezrobocia i wzrost płac. Browarom pomogły także letnie upały oraz czerwcowy mundial.

Analitycy rynkowi przewidują, że wzrost sprzedaży w skali roku, zamiast oczekiwanych 2-3 proc., wynieść może nawet 5 pkt.

Rosną też dochody z eksportu piwa. W drugim kwartale br. w Wielkiej Brytanii sprzedano aż o 43 proc. więcej polskiego piwa niż latach ubiegłych. W Irlandii wynik poprawił się o 100 proc.

Zagraniczne browary coraz chętniej inwestują w polski rynek piwny. Carlsberg Polska zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat dofinansować swoje zakłady w Brzesku kwotą 100 mln zł.

Także Heineken i Sab Miller myślą o zwiększeniu nakładów w Polsce.

Dobrą koniunkturę na rynku piwnym wykorzystują także media. To właśnie browary należą do jednej z najważniejszych grup reklamodawców. Co roku wydają kilkaset milionów złotych na promocję swoich produktów.


MediaRegionalne.pl

(aka, Gazeta Wyborcza)