Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

USA: Wielka fuzja browarów

10.10.2007

W Stanach Zjednoczonych powstanie piwny gigant. SABMiller połączy się z Molson Coors.

W wyniku fuzji powstanie firma MillerCoors. 58 proc. udziałów będzie należeć do SABMiller, ale obie łączące firmy będą miały taki sam wpływ na podejmowanie strategicznych decyzji.
Obie firmy poinformowały, że fuzja ma pomóc im w skutecznej walce z konkurencją na amerykańskim rynku alkoholu. 

Łączące się browary liczą na to, ze dzięki fuzji uda im się obniżyć koszty o ok. 500 mln dolarów rocznie. Zysk połączonych firm przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków i amortyzacji (EBITDA) wyniesie około 842 miliony USD.

"Jesteśmy podekscytowani perspektywą wzrostu i zysków na jakie mogą liczyć wszyscy udziałowcy dzięki tej fuzji" - skomentował Graham Mackay, szef SABMiller.

Udziałowcy nowej firmy liczą na to, że teraz uda im się skutecznie podkopać pozycję lidera amerykańskiego rynku firmy Anheuser-Busch, która jest właścicielem marek Budweiser i Michelob. 

W 2005 r. Anheuser-Busch sprzedał w USA 23.5 mld litrów piwa.

SZEFOWIE FIRM O POŁąCZENIU Graham Mackay, dyrektor generalny SABMiller:
"Cieszy nas perspektywa większego rozwoju oraz znaczących korzyści, jakie w wyniku powstania spółki joint venture odniosą wszystkie zainteresowane strony.
Zważywszy na wzajemne uzupełnianie się naszych amerykańskich działań jest to logiczne połączenie, które powinno zaowocować znacznym wzrostem wartości ze strony udziałowców oraz licznymi korzyściami dla dystrybutorów, konsumentów, detalistów i całego rynku".

Pete Coors, Wiceprezes Molson Coors:
"Transakcja ta jest wynikiem głębokich zmian w amerykańskiej branży alkoholowej, które przed obiema firmami postawiły nowe wyzwania.
Konsumenci poszerzają wachlarz doznań smakowych i stale poszukują większego wyboru i zróżnicowania produktów.
Producenci wina i wódek wchodzą na teren dotąd zarezerwowany dla konsumpcji piwa, podczas gdy globalni importerzy piwa i małe browary oferujące niestandardowe wyroby obejmują coraz większy udział w rynku i rosnących zyskach.
Stworzenie silniejszego producenta piwa pozwoli nam zmierzyć się z tymi wyzwaniami, bardziej efektywnie konkurować i oferować amerykańskim konsumentom większy wybór produktów".
 

MOLSON COORSJeden z największych producentów piwa na świecie. Rocznie browary MC produkują 48 mln hektolitrów złocistego napoju. Wartość sprzedaży to 5,6 mld dolarów.
Firma jest największym producentem piwa w Kanadzie (Molson Canada) i w Wielkiej Brytanii (Coors Brewers Ltd.). Posiada też istotny udział w rynku amerykańskim.
W 10 browarach w 3 krajach firma zatrudnia 11 tys. osób. W portfelufirmy znajduje się ponad 40 marek m.in.: Molson Canadian, Coors Light and Carling.
źródło: www.molsoncoors.com
 

Umowa powinna zostać sfinalizowana do końca 2007 roku.

Dzięki połączeniu za dwa lata obie firmy planują sprzedawać w USA 8,1 mld litrów piwa i uzyskać dochód w wysokości ok. 6,6, mld dolarów rocznie.

Money.pl