Tyskie. Łączy! – olimpijska kampania marki Tyskie
Akcja sponsora Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej prowadzona jest w telewizji, radiu, Internecie i na outdoorze. W sklepach na terenie całego kraju prowadzone będą promocje handlowe, a w sprzedaży pojawi się limitowana seria pięciopaków olimpijskich.
Od 1 lutego w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych rozpoczęła się emisja spotu reklamowego przedstawiającego Polaków kibicujących olimpijczykom. W serwisie YouTube swoją działalność rozpoczął specjalny kanał „Tuba Kibica” – tu właśnie Polacy będą mogli umieszczać filmy z życzeniami powodzenia dla polskich sportowców.
Działania prowadzone w Internecie obejmują ponadto stworzenie serwisu olimpijskiego na stronie www.tyskie.pl. Za pośrednictwem portalu każdy internauta będzie mógł m.in. pobrać na swój komputer Kibicometr – widget, który zlicza ruchy wykonane myszką komputerową i zamienia je na liczbę kilometrów. Po każdych wirtualnie „przebiegniętych” 8300 kilometrach (odległość dzieląca Tychy i Whistler) na ścianach budynków w Vancouver i Whistler wyświetlone zostaną filmiki pokazujące poparcie kibiców dla polskich sportowców. Filmy pochodzić będą z kanału „Tuba Kibica”.
Nieco wcześniej, 21 stycznia, ruszyła wspólna akcja Tyskiego i Programu Trzeciego Polskiego Radia. „Trójka na 50. równoleżniku” obejmuje reportaże z pięciu miast, które znajdują się na przebiegu równoleżnika 50°08’N. Niestandardowe użycie mediów obejmuje ponadto współpracę z Telewizją Polską – w czasie trwania „Studia olimpijskiego” nadane zostaną specjalne relacje z najważniejszych wydarzeń odbywających się w ramach kampanii.
Na połowę lutego zaplanowano także działania eventowe w Tychach (m.in. otwarcie wystawy „Polacy na Olimpiadach”, pokaz rzeźb lodowych). Działania na terenie miasta prowadzone będą we współpracy z Urzędem Miasta w Tychach.
Pod koniec stycznia br. na sklepowych półkach pojawiły się olimpijskie pięciopaki Tyskiego, które kształtem nawiązują do symbolu Igrzysk – kół olimpijskich. Ponadto na czas kampanii „Tyskie. Łączy!” przygotowane zostały olimpijskie, limitowane serie butelek i puszek piwa Tyskie.
Za koncepcję kreatywną platformy „Tyskie. Łączy!”, działania BTL (w tym eventy w Tychach, pomysł na pięciopak olimpijski), stworzenie serwisu tyskie.pl i działania w serwisie YouTube odpowiada agencja TequilaPolska. Kreację spotu reklamowego przygotowała agencja DDB Warszawa. Działaniami PR i media relations kieruje agencja Raczkiewicz – Chenczke Consultants. Zakup mediów – dom mediowy Starcom. Projekty opakowań wykonała agencja PND Futura.
Rc2 Marketing-news.pl