Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

"Tyskie" nadal będą wspierać hokeistów GKS-u Tychy

30.08.2005

Działacze mistrzów Polski cieszą się dla odmiany, że znaczna część rocznego budżetu jest już zabezpieczona. To efekt podpisanej wczoraj umowy sponsorskiej z Kompanią Piwowarską SA, która zapoczątkowała siódmy rok współpracy.
- GKS gwarantuje nam dotarcie do tysięcy fanów hokeja w całej Polsce - komentował Paweł Sudoł, prezes Kampanii.

Strony nie chciały zdradzić, o jaką kwotę wzbogaci się klub. Ma być to jednak suma większa niż w ubiegłym sezonie.

Po zdobyciu mistrzostwa Polski zawodnicy GKS-u wynegocjowali nowe, wyższe kontrakty. Działacze tyskiego klubu potrzebują teraz około 200 tys. zł, by zabezpieczyć pieniądze na miesięczne wynagrodzenia dla hokeistów, co oznacza, że roczny budżet klubu wyniesie blisko 2 mln zł. - Nie powiem, ile procent z budżetu zapewnią browary, bo wtedy łatwo będzie obliczyć sumę - uśmiechał się Andrzej Skowroński, prezes klubu. - Budżet na pewno wzrośnie, ma to też związek z grą GKS-u w europejskich pucharach. Hokeistom nie ma co jednak wypominać zarobków. W porównaniu z przedstawicielami innych gier zespołowych i tak wypadają bardzo blado - tłumaczył.

Umowa została określona mariażem dwóch liderów - marki Tyskie (lider polskiego rynku piwa) i GKS-u, czyli aktualnego mistrza Polski.

W zamian za pieniądze Kompania dostanie powierzchnie reklamowe na bandach lodowiska, a także na koszulkach zawodników. Hokeiści mogą też liczyć na skrzynkę piwa po każdym meczu.

- Liczymy, że uda się powtórzyć sukces z ubiegłego roku. Jeżeli zespół będzie przegrywał, też się od niego nie odwrócimy - podkreślał Paweł Kwiatkowski, dyrektor Kompanii ds. korporacyjnych.

Dzięki hokeistom GKS-u marka Tyskie będzie też często gościła na ekranach telewizorów. Przedstawiciele Polskiej Ligi Hokejowej doszli do porozumienia z telewizją Tele 5, która - prawdopodobnie co czwartek - będzie emitować magazyn hokejowy.

Gazeta Wyborcza

Wojciech Todur