Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Trudne czasy dla piwowarów

26.02.2010

Należąca do Grupy SABMiller plc Kompania Piwowarska osiągnęła w okresie 12 miesięcy od stycznia do grudnia 2009 roku sprzedaż krajową wielkości 14,6 milionów hektolitrów. Wyniki te są niższe o 3 proc. w porównaniu do wyników uzyskanych w poprzednim roku. Pomimo tego w ciągu dwunastu miesięcy 2009 roku KP zwiększyła udział w polskim rynku piwa do 45,3 proc. (wzrost z poziomu 42,2 proc. w roku 2008), powiększając swą przewagę nad najbliższym konkurentem do poziomu przekraczającego 10 proc.

Największy konkurent, Grupa Żywiec, sprzedała w ubiegłym roku 12,5 milionów hektolitrów piwa. Dzięki temu udziały rynkowe Żywca wzrosły do 35 proc. W ubiegłym roku zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec wyniósł 431 mln złotych a zysk netto 370 mln.
Całkowita sprzedaż branży na krajowym rynku piwa w Polsce spadła w tym okresie o 10 proc. i wyniosła około 32,2 mln hl. Spadek ten był w przeważającej mierze skutkiem znaczącej podwyżki stawki podatku akcyzowego (o 13,6 proc.) wprowadzonej w marcu 2009 r., która wywarła silny wpływ na poziom cen piwa.

(izak) detaldzisiaj.com.pl