Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Trójkąt piwny

31.08.2005

Omówienie najbliższych wspólnych akcji, ale także dalekosiężne plany współpracy – tak wyglądało spotkanie dwóch organizacji producenckich z reprezentantami konsumentów piwa. 29 sierpnia 2005 roku spotkały się delegacje Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, Stowarzyszenia Polskich Browarów Regionalnych oraz Towarzystwa Promocji Kultury Piwa Bractwo Piwne.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie reprezentowali: Danuta Gut - dyrektor Biura Zarządu oraz Paweł Sudoł – prezes Zarządu. Ze Związkiem Bractwo Piwne spotkało się już po raz drugi.
Ze strony Stowarzyszenia Polskich Browarów Regionalnych w spotkaniu uczestniczył prezes Andrzej Olkowski. Współpraca Bractwa Piwnego ze Stowarzyszeniem sięga roku 2001, wówczas jeszcze organizacja ta nosiła nazwę Stowarzyszenia Małych i Średnich Browarów Polskich.
Towarzystwo Promocji Kultury Piwa Bractwo Piwne było najliczniej reprezentowane. W spotkaniu uczestniczyli: Zbigniew Olobry, Marek Suliga, Iraklis Simopulos i Adam Kuźmicki.
Wspólne spotkanie przedstawicieli wszystkich tych trzech organizacji odbyło się po raz pierwszy.
Najważniejszym tematem rozmów były przygotowania Jesiennego Mityngu EBCU w Krakowie oraz towarzyszące temu wydarzeniu obchody 10-lecia istnienia Bractwa Piwnego. Organizacje producenckie, zrzeszające wielkie browary i regionalne firmy, są dla konsumentów – czyli Bractwa Piwnego – naturalnym zapleczem przy tego typu przedsięwzięciach. W kwestiach dotyczących cyklu październikowych spotkań piwoszy z całej Europy także możliwa będzie współpraca. Grupy producenckie zadeklarowały chęć pomocy w tej dziedzinie.
Chronologicznie wcześniejszym, lecz omawianym później punktem rozmów były kwestie związane z tegorocznymi jubileuszowymi Chmielakami Krasnostawskimi. Tutaj sprawa wygląda nieco inaczej. Ani organizacja zrzeszająca browary regionalne, ani związek tworzony przez wielkie browary nie biorą udziału w Ogólnopolskim Święcie Chmielarzy i Piwowarów. Żadna z organizacji nie stawia jednak żadnych przeszkód tworzącym je browarom, które do Krasnegostawu oczywiście pojadą. Bractwo Piwne jest patronem honorowym tegorocznych Chmielaków i organizatorem towarzyszącej im konsumenckiej oceny jakości piwa.
Kolejne omawiane podczas spotkania tematy siłą rzeczy miały bardziej ogólny charakter. Organizacje: konsumencka i producenckie, deklarują współpracę przy przedsięwzięciach wspólnych dla obu grup. Przede wszystkim są to kwestie rozmów dotyczących podatków i akcyzy, a także akcji antyalkoholowych. Dotychczasowe doświadczenia, czy to wspólnych, czy podejmowanych oddzielnie akcji, pozwalają przyjąć, że poglądy konsumentów i producentów piwa w bardzo wielu wypadkach są zbieżne.
Bractwo Piwne