Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Teraz Dojlidy, później Tychy

21.11.2005

Browar w Białymstoku szykuje się do budowy nowej warzelni. Z kolei śląski zakład czeka w przyszłym roku spora rozbudowa.
Kompania Piwowarska (KP), której właścicielem jest koncern SABMiller, realizuje plan inwestycyjny, dzięki któremu Browar Dojlidy, najmłodsza spółka w grupie, dorówna
pozostałym browarom kontrolowanym w Polsce. Fabryka już została zmodernizowana, a portfel marek wyczyszczony. W browarze w Białymstoku została oddana do użytku nowa hala, a w niej linia rozlewnicza do butelek bezzwrotnych.
— Przygotowujemy się do budowy nowej warzelni i magazynów.
Inwestycje zostaną zakończone do końca marca 2006 r. —
zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik KP.
Ta data z jednej strony wyznacza koniec roku finansowego
w KP, a z drugiej — granicę przygotowań do kolejnego sezonu
sprzedaży w branży. Browar zwiększy moce produkcyjne do 2-3 mln hl rocznie.
— Będzie to prawie trzykrotnie więcej niż w 2003 r., kiedy przejmowaliśmy browar Dojlidy — dodaje Paweł Kwiatkowski.
W grudniu linia do butelek bezzwrotnych o takiej samej wydajności (60 tyś. butelek na godzinę) zacznie działać także w poznańskim browarze KP. Zarząd grupy wstrzymał się na razie z inwestycjami w zakładzie w Tychach.
— Browar w Tychach czeka poważna rozbudowa, ale w przyszłym
roku. Planujemy instalację nowej linii puszek oraz rozbudowę
magazynów. Wkrótce zostanie też podjęta decyzja dotycząca nowej warzelni — wyjaśnia Paweł Kwiatkowski.
Łącznie na wszystkie projekty do 2007 r. inwestor zamierza
wydać 280 mln zł, z tego około 100 mln w browarze w Białymstoku.
SABMiller uważa, że warto inwestować w Polsce. Sprzedaż piwa
KP i czeskiego Plzensky Prazdroj została dostrzeżona w podsumowaniu półrocznych wyników koncernu.
— Nasze browary w Europie osiągały dobre wyniki w okresie
letnim. Wskaźnik EBITDA w wartościach bezwzględnych wzrósł
o 16 proc., a organiczna dynamika sprzedaży o 4 proc. Zanotowano mocny wzrost w Polsce, gdzie wielkość sprzedaży w okresie 12 miesięcy przekroczyła 11 mln hl, a także nieco mniejszy wzrost na rynku czeskim, na którym Plzensky Prazdroj zwiększył wielkość sprzedaży mimo kurczenia
się rynku. Mocny wzrost sprzedaży KP w Polsce przekroczył średnią branżową, wynoszącą 5 proc. - powiedział Graham Mackay, prezes grupy SABMiller, prezentując wyniki koncernu.
Puls Biznesu

Katarzyna Kozińska