Teraz Dojlidy, później Tychy
19.11.2005
Browar w Białymstoku szykuje się do budowy nowej warzelni. Z kolei śląski zakład czeka w przyszłym roku spora rozbudowa.
Browar w Białymstoku szykuje się do budowy nowej warzelni. Z kolei śląski zakład czeka w przyszłym roku spora rozbudowa.
Kompania Piwowarska (KP), której właścicielem jest koncern SABMiller, realizuje plan inwestycyjny, dzięki któremu Browar Dojlidy, najmłodsza spółka w grupie, dorówna pozostałym browarom kontrolowanym w Polsce. Fabryka już została zmodernizowana, a portfel marek wyczyszczony. W browarze w Białymstoku została oddana do użytku nowa hala, a w niej linia rozlewnicza do butelek bezzwrotnych.
- Przygotowujemy się do budowy nowej warzelni i magazynów. Inwestycje zostaną zakończone do końca marca 2006 r. - zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik KP.
Ta data z jednej strony wyznacza koniec roku finansowego w KP, a z drugiej - granicę przygotowań do kolejnego sezonu sprzedaży w branży.
Browar zwiększy moce produkcyjne do 2-3 mln hl rocznie.
- Będzie to prawie trzykrotnie więcej niż w 2003 r., kiedy przejmowaliśmy browar Dojlidy - dodaje Paweł Kwiatkowski.
W grudniu linia do butelek bezzwrotnych o takiej samej wydajności (60 tys. butelek na godzinę) zacznie działać także w poznańskim browarze KP. Zarząd grupy wstrzymał się na razie z inwestycjami w zakładzie w Tychach.
- Browar w Tychach czeka poważna rozbudowa, ale w przyszłym roku. Planujemy instalację nowej linii puszek oraz rozbudowę magazynów. Wkrótce zostanie też podjęta decyzja dotycząca nowej warzelni - wyjaśnia Paweł Kwiatkowski.
Łącznie na wszystkie projekty do 2007 r. inwestor zamierza wydać 280 mln zł, z tego około 100 mln w browarze w Białymstoku.
SABMiller uważa, że warto inwestować w Polsce. Sprzedaż piwa KP i czeskiego Plzensky Prazdroj została dostrzeżona w podsumowaniu półrocznych wyników koncernu.
- Nasze browary w Europie osiągały dobre wyniki w okresie letnim. Wskaźnik EBITDA w wartościach bezwzględnych wzrósł o 16 proc., a organiczna dynamika sprzedaży o 4 proc. Zanotowano mocny wzrost w Polsce, gdzie wielkość sprzedaży w okresie 12 miesięcy przekroczyła 11 mln hl, a także nieco mniejszy wzrost na rynku czeskim, na którym Plzensky Prazdroj zwiększył wielkość sprzedaży mimo kurczenia się rynku. Mocny wzrost sprzedaży KP w Polsce przekroczył średnią branżową, wynoszącą 5 proc. - powiedział Graham Mackay, prezes grupy SABMiller, prezentując wyniki koncernu.
Kompania Piwowarska (KP), której właścicielem jest koncern SABMiller, realizuje plan inwestycyjny, dzięki któremu Browar Dojlidy, najmłodsza spółka w grupie, dorówna pozostałym browarom kontrolowanym w Polsce. Fabryka już została zmodernizowana, a portfel marek wyczyszczony. W browarze w Białymstoku została oddana do użytku nowa hala, a w niej linia rozlewnicza do butelek bezzwrotnych.
- Przygotowujemy się do budowy nowej warzelni i magazynów. Inwestycje zostaną zakończone do końca marca 2006 r. - zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik KP.
Ta data z jednej strony wyznacza koniec roku finansowego w KP, a z drugiej - granicę przygotowań do kolejnego sezonu sprzedaży w branży.
Browar zwiększy moce produkcyjne do 2-3 mln hl rocznie.
- Będzie to prawie trzykrotnie więcej niż w 2003 r., kiedy przejmowaliśmy browar Dojlidy - dodaje Paweł Kwiatkowski.
W grudniu linia do butelek bezzwrotnych o takiej samej wydajności (60 tys. butelek na godzinę) zacznie działać także w poznańskim browarze KP. Zarząd grupy wstrzymał się na razie z inwestycjami w zakładzie w Tychach.
- Browar w Tychach czeka poważna rozbudowa, ale w przyszłym roku. Planujemy instalację nowej linii puszek oraz rozbudowę magazynów. Wkrótce zostanie też podjęta decyzja dotycząca nowej warzelni - wyjaśnia Paweł Kwiatkowski.
Łącznie na wszystkie projekty do 2007 r. inwestor zamierza wydać 280 mln zł, z tego około 100 mln w browarze w Białymstoku.
SABMiller uważa, że warto inwestować w Polsce. Sprzedaż piwa KP i czeskiego Plzensky Prazdroj została dostrzeżona w podsumowaniu półrocznych wyników koncernu.
- Nasze browary w Europie osiągały dobre wyniki w okresie letnim. Wskaźnik EBITDA w wartościach bezwzględnych wzrósł o 16 proc., a organiczna dynamika sprzedaży o 4 proc. Zanotowano mocny wzrost w Polsce, gdzie wielkość sprzedaży w okresie 12 miesięcy przekroczyła 11 mln hl, a także nieco mniejszy wzrost na rynku czeskim, na którym Plzensky Prazdroj zwiększył wielkość sprzedaży mimo kurczenia się rynku. Mocny wzrost sprzedaży KP w Polsce przekroczył średnią branżową, wynoszącą 5 proc. - powiedział Graham Mackay, prezes grupy SABMiller, prezentując wyniki koncernu.
Gazeta Wyborcza
Katarzyna Kozińska, Puls Biznesu