Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Tak należy się promować

03.03.2009

- W marketingu obowiązuje stara zasada: wymyśl albo zgiń. Nie ma gmin bez szans na promocję, trzeba tylko mieć dobry pomysł i lidera, który to pociągnie - mówi Wojciech Fedyk, dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

Aneta Augustyn: Dolnośląskie gminy potrafią się pokazać?

Wojciech Fedyk, dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej: Mamy kilka perełek. Lwówek słynący z agatów przed laty zaczynał od małej giełdy minerałów, a teraz ma największą imprezę mineralogiczną w Polsce. Dziś co roku w kolejce ustawia się półtorej setki wystawców, jest parada Walończyków, jarmark rozmaitości, stanowiska do cięcia i szlifowania kamieni ozdobnych, rajdy do pól agatowych, warsztaty dla zbieraczy minerałów. Na Lwóweckie Lato Agatowe do gminy, która liczy 10 tys. mieszkańców, przyjeżdża czterokrotnie więcej turystów. W tym roku lwówczanie reaktywują zabytkowy browar, od maja ma tam ruszyć zaniechana produkcja, a potem powstanie Muzeum Browarnictwa Dolnośląskiego.
 

 

(...)

Rozmawiała Aneta Augustyn, Gazeta.pl/Wrocław