Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Sprzedaż piwa wzrosła o 2,3 proc.

26.04.2006

Sprzedaż piwa w Polsce w pierwszym kwartale 2006 roku wzrosła o 2,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2005 roku i wyniosła 5,82 mln hektolitrów - poinformował Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) w komunikacie.
W pierwszym kwartale 2005 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 5,69 mln hektolitrów.
Większość piwa - 52 proc. - sprzedano w butelkach. Udział ten nieznacznie spadł w porównaniu z I kwartałem 2005 roku, kiedy wynosił 54 proc. Zwiększył się natomiast udział piwa sprzedawanego w puszkach - z 37 proc. w I kwartale 2005 roku do 39 proc. w I kwartale tego roku.

Według ZPPP, najwięcej nowych produktów pojawia się w segmencie piw smakowych. Producenci wprowadzają na rynek również piwa bezalkoholowe.

Przedstawiciele ZPPP oceniali wcześniej, że w całym roku 2006 wzrost sprzedaży piwa może zwolnić do 2-3 proc. z 5,1 proc. w 2005 roku, ponieważ spożycie piwa na jedną osobę w Polsce zbliża się do średniej europejskiej.

Według ich szacunków, w 2005 roku sprzedaż piwa na osobę wyniosła prawie 80 litrów.

W 2005 roku sprzedaż piwa osiągnęła rekordowy poziom 30,27 mln hektolitrów, a rok wcześniej 28,8 mln hektolitrów.
Wirtualna Polska

PAP (eg)