Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Sprzedaż piwa w Polsce w II kwartale 06 wzrosła o 6,6 proc.

03.08.2006

Sprzedaż piwa w Polsce w II kwartale 2006 roku wzrosła o 6,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2005 roku i wyniosła 9,4 mln hektolitrów - poinformował w czwartek Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w komunikacie.
Po pierwszym półroczu 2006 roku sprzedaż piwa wzrosła o 5,5 proc. do 15,3 mln hektolitrów.

Według wcześniejszych szacunków branży, w całym 2006 roku sprzedaż piwa może wzrosnąć o 2-3 proc. w porównaniu do 30,27 mln hektolitrów sprzedanych w 2005 roku.

"Pierwsze półrocze to był wyjątkowo dobry czas dla branży piwowarskiej. Chcielibyśmy, by ta tendencja się utrzymała, ale 3-procentowy wzrost w skali roku to byłby bardzo dobry wynik" - powiedział podczas konferencji prasowej prezes ZPPP Paweł Sudoł.

"Jest szansa, że uda się przekroczyć sprzedaż z 2005 roku" - dodał.

Jego zdaniem, na dobre wyniki sprzedaży w I półroczu wpłynęła nie tylko dobra pogoda, ale też polepszająca się sytuacja ekonomiczna kraju i zwiększenie popytu w czasie mistrzostw świata w piłce nożnej.

Według danych ZPPP, w II kwartale tego roku eksport piwa wyniósł 135 mln hektolitrów, a w I półroczu 270 mln. Oficjalny import w II kwartale wyniósł 30 mln hektolitrów, a w I półroczu 60 mln.

Większość piwa, które sprzedano w II kwartale i w I półroczu stanowiło piwo w butelce (52 proc.), 39 proc. to piwo puszkowe, a 9 proc. piwo beczkowe.

Wirtualna Polska

(PAP), pam/kacz/