Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Sponsorzy przychodzą do piłkarskiego Śląska

25.02.2009

Piłka nożna. Grupa Żywiec SA została oficjalnym sponsorem ekstraklasy. Jednak reklamy piwa tego browaru nie będzie we Wrocławiu, gdyż Śląsk od konkurencyjnego Carlsberga dostanie znacznie większe pieniądze. O umowę z wrocławskim klubem walczą też Puma i Lotto.

Grupa Carlsberg Polska produkuje piwo Piast i obecny kontrakt wiąże ją z klubem z Oporowskiej do końca rundy wiosennej. Kiedy okazało się, że Żywiec SA zamierza podpisać kontrakt sponsorski z Ekstraklasą, przedstawiciele Śląska zwrócili się do Carlsberga z propozycją renegocjacji swojej umowy. Carlsberg nie zamierzał oddawać Śląska konkurencyjnemu browarowi i zgodził się na ofertę wrocławskiego klubu. Nieoficjalnie wiemy, że przedstawiciele Śląska są w trakcie negocjacji nowego kontraktu, które przyniesie Śląskowi znacznie większe pieniądze. Z naszych informacji wynika, że do tej pory zaangażowanie Carlsberga w finansowanie drużyny wynosiło około 300 tys. zł na rundę. Teraz pieniądze mają być nieporównywalnie większe. Są szanse, że za roczną umowę Śląsk dostanie ponad 2 mln. zł! To na warunki polskiego sportu bardzo duże pieniądze. 

- Można to nazwać efektem Solorza. Jeszcze go w Śląsku nie ma, ale klub już jest postrzegany jako ten, który wkrótce będzie bardzo mocny. Dlatego firmy zgłaszają się na Oporowską z bardzo dobrymi ofertami. Ta od Carlsberga jest jedną z nich, ale wkrótce poinformujemy o kolejnych korzystnych kontraktach sponsorsko-reklamowych, które zdecydowanie zwiększą budżet klubu. Oczywiście następne kontrakty podpiszemy z firmami z różnych branż - mówi nam osoba dobrze zorientowana w negocjacjach, prosząca o anonimowość.


Pieniądze oferowane Śląskowi przez Carlsberg są zdecydowanie większe niż te, które wrocławianie otrzymaliby od Grupy Żywiec SA. To ona została wczoraj oficjalnym sponsorem całej ekstraklasy. Żywiec przez dwa i pół roku przekaże na ligę 10 mln zł. Przy podziale na 16 klubów oznacza to, że każdy klub otrzyma około 125 tys. zł na rundę. Sponsor rozgrywek, dzięki rozgrywkom piłkarskim, zamierza w całej Polsce reklamować piwo Warka, należące do grupy Żywiec SA. 

Wrocławianie z tej transakcji dostaną oczywiście zdecydowanie mniej pieniędzy.

- To dlatego, że na naszym stadionie nie będzie bannerów reklamowych piwa Warka. To wynika z naszej wcześniejszej umowy z Piastem, którą zamierzamy respektować. W takiej samej sytuacji sa Górnik Zabrze i Jagiellonia Białystok. My na szczęście nie musimy się jednak tą stratą martwić, bo znacznie więcej pieniędzy dostaniemy od naszego dotychczasowego sponsora - potwierdza prezes Śląska Piotr Waśniewski.

Fakt, że na 16 klubów ekstraklasy trzy z nich nie będą partycypowały w podziale całej sumy - niewiele zwiększa wysokość transzy dla 13 klubów. Nawet, jeśli otrzymają one ponad 150 tys. zł na rundę, to i tak pozostanie przy Carlsbergu zdecydowanie opłaca się Śląskowi.

Śląsk jest również w przededniu wyboru nowego sponsora technicznego. Będzie to firma, która od nowego sezonu przekaże klubowi stroje, sprzęt i piłki. Dotąd wrocławianie grali w koszulkach lokalnej firmy Garman. Jednak ogromny potencjał reklamowy klubu i miasta oraz fakt, że nowym właścicielem Śląska zostanie jeden z najbogatszych Polaków, przyciąga do zespołu potężne firmy. Nieoficjalnie z dwóch wiarygodnych źródeł wiemy, że o Śląsk walczą teraz Puma i Lotto.

Niemiecka Puma po ośmiu latach ubierania piłkarskiej reprezentacji Polski przegrała walkę o kolejną umowę na rzecz koncernu Nike, który od 1 stycznia 2009 r. jest sponsorem naszej drużyny narodowej. Puma ubiera jeszcze piłkarzy Lecha Poznań, ale nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Nike chce przejąć od Pumy poznańską ekipę. Dlatego niemiecka firma koniecznie chce znaleźć nowy, solidny i dobrze rokujący klub - Śląsk Wrocław.

Jednak podobne marzenia ma włoskie Lotto, które kiedyś w naszej lidze ubierało m.in. Pogoń Szczecin, a teraz gra w jej strojach, rywalizująca w Pucharze UEFA z Lechem, drużyna Udinese. Na razie Lotto w Polsce nie podpisało kontraktu z żadnym klubem i koniecznie chce zaistnieć na rynku - dlatego chce się zaangażować w Śląsk. Lotto gotowe jest zainwestować duże pieniądze w sprzęt i premie finansowe.

- Nie chcę ujawniać nazw firm, z którymi negocjujemy. Mogę tylko powiedzieć, że obie oferty są bardzo dobre, a oferowane warunki to jedne z najlepszych w historii polskiej ligi - podkreśla prezes Waśniewski.


Artur Brzozowski, Michał Karbowiak: Gazeta Wyborcza Wrocław