Smycz bez psa
19.04.2005
Grupa młodych ludzi zbiera się w centrum miasta. Każdy prowadzi na smyczy niewidzialnego psa. To jeden z pierwszych przypadków wykorzystania w Polsce flash mobu do reklamy.
W zeszłym tygodniu na ulicach siedmiu polskich miast pojawili się nietypowi spacerowicze. Na żółtych smyczach z kolczastymi obrożami prowadzili psy. Wołali je po imieniu, zatrzymywali się pod drzewami, zachęcali do głaskania. Sęk w tym, że psów... nie było widać.
- To pewnie jakiś flash mob - zastanawiał sie jeden z uczestników forum.gazeta.pl. Flash mob to zjawisko polegające na wspólnym wykonywaniu absurdalnych czynności przez osoby, które skrzykują się przez internet. Akcja z psami, choć inspirowana flash mobami, nie była jednak spontaniczna. Wymyślono ją w Kompanii Piwowarskiej do reklamy nowego piwa Dog in the Fog - czyli "pies we mgle".
Obserwatorzy bez trudu odgadli, kto jest oficjalnym "panem" niewidzialnych psów. Mimo to włączyli się w komercyjną akcję.
- Ktoś próbował nawet sprzedać niewidzialnego psa na Allegro. A do "oficjalnych" psów wypuszczonych przez KP na ulice polskich miast dołączyły psy "niekontrolowane", należące do nieznanych nam właścicieli - relacjonuje Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy KP.
Kompania Piwowarska to drugi po Grupie Żywiec gracz na polskim rynku piwa - ma w nim ponad 36 proc. Należy do południowoafrykańskiego koncernu SABMiller. Rocznie warzy niemal 10 mln hl piwa, a jej sztandarowe marki to Lech, Tyskie i Żubr.
- To pewnie jakiś flash mob - zastanawiał sie jeden z uczestników forum.gazeta.pl. Flash mob to zjawisko polegające na wspólnym wykonywaniu absurdalnych czynności przez osoby, które skrzykują się przez internet. Akcja z psami, choć inspirowana flash mobami, nie była jednak spontaniczna. Wymyślono ją w Kompanii Piwowarskiej do reklamy nowego piwa Dog in the Fog - czyli "pies we mgle".
Obserwatorzy bez trudu odgadli, kto jest oficjalnym "panem" niewidzialnych psów. Mimo to włączyli się w komercyjną akcję.
- Ktoś próbował nawet sprzedać niewidzialnego psa na Allegro. A do "oficjalnych" psów wypuszczonych przez KP na ulice polskich miast dołączyły psy "niekontrolowane", należące do nieznanych nam właścicieli - relacjonuje Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy KP.
Kompania Piwowarska to drugi po Grupie Żywiec gracz na polskim rynku piwa - ma w nim ponad 36 proc. Należy do południowoafrykańskiego koncernu SABMiller. Rocznie warzy niemal 10 mln hl piwa, a jej sztandarowe marki to Lech, Tyskie i Żubr.
Gazeta Wyborcza
Natalia Mazur, Lucjan moros, PP