Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Smak polskiego piwa

28.03.2006

Branża piwna to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi naszego przemysłu spożywczego. W ubiegłym roku wydatki Polaków na chmielowy trunek przekroczyły 14,5 miliarda złotych- podaje "Rzeczpospolita".
W ubiegłym roku kupiliśmy ponad 30 mln hl piwa, o około 5 proc. więcej niż w 2004 r.
Statystyczny Polak wypił około 80 litrów piwa. Wynik ten jest już tylko nieznacznie niższy od średniej europejskiej - mówi Paweł Sudoł, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce oraz szef Kompanii Piwowarskiej.

Do 896 tys. z 610 tys. hl w 2004 r. zwiększył się eksport polskiego piwa. Sprzedaż zagraniczna była kilkakrotnie większa od importu, który utrzymał się na poziomie przekraczającym nieznacznie 180 tys. hl.

W ciągu ostatnich piętnastu lat produkcja piwa w Polsce zwiększyła się trzykrotnie. Najszybciej rośniesprzedaż gatunków smakowych o małej zawartości alkoholu. Według firmy badającej rynek AC Nielsen, od lutego ubiegłego roku do stycznia 2006 r. kupiliśmy ok. 601 tys. hl piw z sokiem lub przyprawami, o ponad 26 proc. więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Spada natomiast popularność piw mocnych. W ubiegłym roku ich sprzedaż zmniejszyła się o 8 - 9 proc.

Sprzedaż piwa będzie nadal rosnąć, jednak nie spodziewamy się,że będzie to wzrost na dotychczasowym wysokim poziomie - uważa Danuta Gut, dyrektor biura ZPPP. Zdaniem Pawła Sudoła, w tym roku kupimy najwyżej o 2 - 3 proc. piwa więcej niż rok wcześniej. Rynek jest bliski nasycenia. Wkrótce między producentami rozpocznie się jeszcze ostrzejsza walka o klienta.

Wirtualna Polska

Wirtualna Polska