Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Słaba dynamika sprzedaży

23.02.2006

W 2005 roku Grupa Żywiec wypracowała 333 mln zł zysku netto, o 17 proc. więcej niż przed rokiem. W tym rokuchce wspierać przede wszystkim marki Warka i Strong.
Skonsolidowana sprzedaż netto Grupy Żywiec osiągnęła w 2005 roku 2 868 mln zł i była o 3 proc. większa niż w 2004 roku. Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 22 proc., z 372 mln do 452 mln zł, natomiast zysk netto wyniósł 333 mln zł, co oznacza poprawę o 17 proc. W porównaniu z całym rynkiem,
niższy był wzrost wolumenu sprzedaży. W 2005 roku Grupa
Żywiec sprzedała 10,3 mln hl piwa, zaledwie o l proc. więcej niż przed rokiem. W tym okresie cała branża piwowarska urosła o 5,1 proc., a Carlsberg Polska, trzeci
gracz na rynku, sprzedał aż o 7 proc. więcej.
W grupie trwają porządki. W ubiegłym roku zaprzestano produkcji m.in. marek Heweliusz, Steffl, Kuntersztyn i EB. Firma chce wspierać marki najwartościowsze: Żywca, Heinekena i Warkę.
W najbliższym czasie na rynku pojawi się też odświeżony wizerunkowo Strong. Spotka będzie też inwestować w marki regionalne.
Grupa Żywiec, z ponad 37-proc. udziałem rynkowym, zachowuje
pozycję lidera w branży piwowarskiej, ale czuje za sobą coraz silniejszy oddech konkurencji. Kompania Piwowarska posiada już ponad 33 proc. Piwne tuzy nie mogą też lekceważyć ambitnych planów Carlsberg Polska, którego udział
w rynku wynosi 14-proc., ale do 2011 roku firma planuje wzrost udziałów rynkowych do około 20 proc.
Gazeta Prawna

Maciej Bednarek