Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Skuteczność doceniona

23.11.2004

Kampania piwa Żubr zdobyła Grand Prix tegorocznej, piątej już edycji konkursu reklamowego Effie. Na konkurs, w którym oceniana jest skuteczność kampanii reklamowych, nadesłano 85 zgłoszeń.
- Wszystkie z kampanii zgłoszonych do Effie daty dobre rezultaty. Istotą konkursu jest wybór tych, które przyniosty najlepsze efekty w stosunku do poniesionych wysiłków - podkreśla Pawc! Tyszkiewicz, dyrektor generalny Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), organizator polskiej edycji Effie.
W konkursie, który przede wszystkim ocenia efektywność kampanii, za poziom artystyczny reklamy przyznaje się tylko 30 ze 100 możliwych punktów Pozostałe 70 można otrzymać za skuteczność działań reklamowych potwierdzoną wiarygodnymi i zwykle tajnymi danymi o sprzedaży i udziale w rynku.
Zdaniem przedstawicieli SAR, rosnąca liczba zgłoszeń do Effie potwierdza, że zarówno agencje, domy mediowe, jak też sami reklamodawcy coraz większą wagę przywiązują do skuteczności kampanii reklamowych.
— Polscy przedsiębiorcy widzą, że nie zawsze wzrost wydatków reklamowych przekłada się na sprzedaż czy pozycję rynkową marki — zauważa Małgorzata Krzysztoszek, ekspert Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych.
PKPP objęła w tym roku patronat nad Effie. Rozesłała do ok. 3 tyś. przedsiębiorców listy, zachęcając ich do udziału w konkursie.
Spośród 85 zgłoszonych do tegorocznego konkursu kampanii, które oceniane były w 11 kategoriach, statuetkami Effie — brązowymi, srebrnymi i złotymi — nagrodzono 29.
Podobnie jak w 2003 r., także w tegorocznej edycji konkursu wśród agencji reklamowych liderem była PZL, która za kampanię piwa Żubr — „Mruczando" otrzymała Grand Prix i złotą statuetkę. Jedną z dwóch złotych statuetek przyznanych w tym roku. Jak podkreśla Paweł Tyszkiewicz, o ile jurorzy są dość hojni pod względem nominacji, o tyle nie szafują złotem. W niektórych z dotychczasowych edycji konkursu w ogóle nie przyznawano złotych statuetek. Podobnie jak wcześniej, także w tegorocznym Effie najwięcej przyznano statuetek z brązu (19).
Drugą z wręczanych w tym roku złotych statuetek otrzymała agencja DDB Warszawa za kampanię piwa Tyskie, która zwyciężyła w nowej kategorii kampanii długofalowych. W odrębnej kategorii jurorzy oceniali w tym roku kampanie towarzyszące wprowadzeniu na rynek nowych produktów i marek.(...)
Odrębnie oceniano strategie kampanii zgłaszane przez domy mediowe. Spośród 27 uczestniczących w tegorocznym Effie domów mcdiowych najbardziej skuteczny okazał się Starcom, który organizował m.in. strategię kampanii piwa Żubr.

Rzeczpospolita

A.B.