Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Skrobia zamiast piwa

25.04.2006

Część udziałowców Pepeesu chce pozbyć się Browaru Łomża.
Zarząd Pepeesu za dwa-trzy tygodnie ma przedstawić strategię rozwoju firmy. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, zamierza postawić na rozwój produkcji skrobi ziemniaczanej. To z kolei ma umożliwić wytwarzanie bioetanolu, który - zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej - musi być dodawany do benzyny. Pieniądze na realizację tego pomysłu mają pochodzić ze sprzedaży Browaru Łomża. Z naszych informacji wynika, że jest temu przeciwny największy akcjonariusz Pepeesu Hubert Gierowski.

W Browarze Łomża zatrudnionych jest 258 osób. Dobra passa spółki trwa już ponad dwa lata. W 2004 r po raz pierwszy browar sprzedał ponad pół miliona hektolitrów (blisko 542 tys. hl) i osiągnął imponującą (118 proc.) dynamikę sprzedaży - najwyższą w branży. W grupie ok. 80 browarów Łomża stała się szóstym pod względem wielkości producentem piwa w Polsce. W lecie 2005 r. firma dwukrotnie pobiła miesięczny rekord sprzedaży. Szacowana sprzedaż na koniec zeszłego roku to ok. 600 tys. hl.

Gazeta Wyborcza

eve