Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Rośnie sprzedaż Browaru Belgia

03.07.2004

Browar Belgia, mimo wyjątkowo kiepskiej pogody dla piwoszy, sprzedał w drugim kwartale o 7 proc. więcej piwa niż przed rokiem. Jednym z motorów napędowych jest nowa marka Frater, wsparta intensywną kampanią reklamową.
Od kwietnia do czerwca piwowarzy z Kielc sprzedali 330 tys. hektolitrów piwa. W sumie po pierwszym półroczu mogą pochwalić się dynamiką rzędu 17 proc. Tymczasem z branży, która nie podała jeszcze wyników za drugi kwartał, dochodzą kassandryczne głosy o kiepskiej koniunkturze. Według GUS np. w maju sprzedano aż o 16 proc. piwa mniej niż przed rokiem. Browar Belgia z ok. 4 proc. udziałem w rynku jest obecnie czwartym co do wielkości producentem piwa w Polsce (po Grupie Żywiec - 36 proc. Kompanii Piwowarskiej - 34 proc. i Carlsbergu Okocim - 14 proc.). Na koniec 2004 r. planuje zwiększyć udział do 4,7 proc. Poza Fraterem warzy takie marki jak Palm, Gingers czy Wojak.
Gazeta Wyborcza

ToP