Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Rośnie pakiet marek i sprzedaż

25.07.2005

Browar sprzedał ponad 500 tyś. hl piwa, czyli tyle, ile rok wcześniej. Przybyły mu trzy nowe brandy regionalne.
Zarząd Browaru Belgia jest bardzo zadowolony z wyników I półrocza. Zakład sprzedał ponad 500 tyś. hl piwa. To wynik zbliżony do sprzedaży z tego samego okresu 2004 r. Wynik EBITDA był o 6 mln zł lepszy od ubiegłorocznego. Spółka nie podaje jednak ani wysokości zysku, ani przychodów ze sprzedaży.
- Wyniki pozwalają nam patrzeć optymistycznie w przyszłość.
Pokazują, że wewnętrzna reorganizacja w firmie była właściwą
strategią — mówi Aleksander Chmielewski, dyrektor generalny
Browaru Belgia.
Jego zdaniem, liczby potwierdzają także, że firma utrzymała
pozycję i jest liczącym się graczem na konkurencyjnym rynku.
W tym roku powiększyła liczbę marek piwa w ofercie. W marcu
przejęła od firmy Beta Consulting trzy znane w regionie
świętokrzyskim brandy: Grunengold, Kronengold i Kronengold
Mocne. Do tej pory browar rozlewał te piwa na zlecenie Beta Consulting.
Plany dla nowych marek przewidują przede wszystkim zmianę
opakowania oraz obniżenie cen, by stały się bardziej atrakcyjne dla klientów. W czerwcu browar wprowadził też na rynek Shii'n, piwo smakowe dla kobiet.
Zdaniem przedstawicieli Belgii, zatrudnienie 50 nowych pracowników w dziale sprzedaży spowodowało zwiększenie zbytu
marki Gingers o 15 proc. w ciągu ostatnich dwóch miesięcy.
W 2004 r. spółka sprzedała ponad l mln hl piwa, o l proc. więcej niż rok wcześniej. Obroty sięgnęły 220 mln zł, ale zanotowała ona stratę. Kontroluje 4 proc. rynku piwa. Browar Belgia należy do belgijskiego Palm Breweries
International.

6 mln zł - o tyle zwiększył się w pierwszym półroczu wynik
EBITDA Browaru Belgia.
Puls Biznesu

KK