Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Religa wypowiada wojnę

24.08.2006

Ministerstwo Zdrowia chce bardziej zadecydowanie walczyć z nałogiem alkoholowym. Już wkrótce na butelkach piwa, wina czy wódki mogą pojawić się specjalne ostrzeżenia przygotowane przez resort.
Ministerstwo stworzyło przepisy ograniczające sprzedaż i reklamę alkoholu.

Zgodnie z projektem – piwa, wina czy wódki nie będzie można sprzedawać i spożywać na terenie stadionów (podczas trwania imprez sportowych) oraz na kąpieliskach, plażach i basenach.

Nowe przepisy mają też ograniczyć sprzedaż alkoholu wśród nieletnich. Za sprzedanie piwa osobie, która nie ukończyła 18 lat ekspedientowi ma grozić grzywna od 2,5 tys. zł do 5 tys. zł.

Planowany jest też zakaz robienia w sklepach promocji na alkohol.

Jeśli ustawa wejdzie w życie na każdej butelce o pojemności powyżej 150 ml znajdzie się też informacja o skutkach picia. Tekst będzie przestrzegał głównie kobiety w ciąży i w okresie karmienia piersią oraz kierowców.

Resort tłumaczy, że ustawa poprzez edukację ma pomóc walczyć z alkoholizmem.

Potencjalne straty nowych zakazów już szacują nie tylko producenci piwa, ale i stacje telewizyjne.

Powodem jest pomysł ograniczenia godzin emisji reklamy piwa. Teraz złocisty napój można zachwalać w telewizji, radiu czy kinie między godz. 20 a 6 rano. Ministerstwo zdrowia chce skrócić ten czas. Całkowity zakaz nadal będzie dotyczył reklamy wódki.


MediaRegionalne.pl

(win, Gazeta Wyborcza)