Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Reklamy piwa pod większym rygorem?

08.06.2007

Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, który właśnie znalazł się w Sejmie zakłada zaostrzenie przepisów dotyczących reklamy piwa. W myśl projektu m.in. w reklamach piwa nie będą mogli występować nieletni, a napój ten nie będzie mógł być kojarzony ze środkiem stymulującym, uspokajającym - pisze "Życie Warszawy".

Nowe przepisy zabronią reklamy, według której spożywanie większych ilości alkoholu jest modne, a abstynencja lub umiarkowane spożycie jest passé. Ponadto piwo nie będzie mogło być kojarzone ze sposobem na rozwiązywanie problemów osobistych, zakazane będzie także podkreślanie w reklamie faktu, że piwo wysokoprocentowe jest lepsze. 

Jak podkreśla "Życie Warszawy" jest to już trzeci pomysł na zmiany w ustawie w wychowaniu w trzeźwości, nad którym pracować będą posłowie. Pierwszy z nich zakłada, iż na opakowaniach piwa mają pojawić się informacje o jego szkodliwości, podobne jak na paczkach papierosów. W drugim przypadku chodzi natomiast o dozwolony czas emisji reklam piwa, który ma być przesunięty z godziny 20 na 23.

Izabela Okrój-Hernik, Polska.pl