Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Reklamy piwa po 23?

18.05.2006

Najprawdopodobniej już niedługo reklamy piwa w telewizji będzie można zobaczyć dopiero po godzinie 23, a nie jak dotychczas – po 20. Taką zmianę przewiduje przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia znowelizowany projekt ustawy o wychowaniu w trzeźwości, do której dotarł „Dziennik”.
„Dziennik” donosi, że Ministerstwo Zdrowia powołuje się na amerykańskie badania, z których wynika, iż istnieje związek pomiędzy długością reklam i porą ich emisji a ilością alkoholu, który spożywa młodzież.

– Uważamy, że mnożenie przepisów i wprowadzanie kolejnych zakazów jest nieskuteczne i jest drogą donikąd. Świadczy o tym nieskuteczność w egzekucji dotychczas obowiązujących przepisów – tłumaczy nam Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej SA.

Paweł Kwiatkowski przypomina, że jako branża Kompania Piwowarska SA dokłada wiele starań do tego, by społeczeństwo wyedukować. – Świadczą o tym kolejne kampanie społeczne Granica Wieku - Granicą Prawa. Akcje te przynoszą dobre rezultaty, o czym świadczą wyniki badań. Postęp jest powolny, ale zrozumienie społeczeństwa wzrasta i postawy zmieniają się we właściwym kierunku – wyjaśnia nam.
MediaLink.pl

Maciej Kozielski