Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Reklama winduje sprzedaż

07.09.2006

Rosnący popyt na piwo Żywiec iWarka pomógł Grupie Żywiec zwiększyć przychody w pierwszym półroczu. Duże wydatki na promocję i dystrybucję sprawiły jednak, że zmałał zysk firmy.
Zysk netto drugiego na polskim rynku producenta piwa (33-proc. udziału) wyniósł 138 mln zł i był o 3 proc. niższy niż w pierwszym półroczu 2005 roku.
Pieniądze wydane na promocję marek oraz rozwój dystrybucji przyniosły jednak efekty. Od stycznia do czerwca Grupa Żywiec sprzedała 5,07 mln hl piwa, czyli o 6 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wynik spółki byt o jeden punkt procentowy wyższy, niż uzyskany przez całą branżę piwną w Polsce.
Pierwsze półrocze było udane szczególnie dla piwa Warka. Jego sprzedaż wzrosła o 23 proc. O jedną dziesiątą zwiększył się popyt na piwo Żywiec.
Wzrosła także sprzedaż piw regionalnych. W pierwszym półroczu Polacy wypili o 10,5 proc. piwa Królewskiego i 6,5 proc. piwa Specjal więcej niż w analogicznym okresie
ubiegłego roku.
W drugiej połowie roku Żywiec chce kontynuować inwestycje w
marki i rozwój dystrybucji.
— Wydatki są konieczne, ponieważ rośnie konkurencja w polskiej branży piwnej — uważa Hans van Zon. Większość
inwestycji na ten rok firma ma już za sobą, dlatego zarząd zakłada, że zysk netto za cały 2006 r. nie powinien
być niższy od ubiegłorocznego. Grupa Żywiec chce nadto zredukować koszty stałe do końca 2008 r.

Grupa Żywiec

Przychody: 1,44 MLD ZŁ
Zysk netto: 138 MLN ZŁ
Zatrudnienie: 6 TYŚ OSÓB

(Dane za pierwsze półrocze 2006 r.)
Rzeczpospolita

b.d