Reklama piwa podczas programów dla dzieci
09.06.2004
Rzecznik praw dziecka zwrócił się do szefowej Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z prośbą o interwencję. Chodzi o reklamy piwa podczas telewizyjnych programów dla dzieci.
Pawła Jarosa, rzecznika praw dziecka zaniepokoiła reklama piwa, wyemitowana podczas programu "Dzieciaki z klasą" w TVN w poniedziałek o godz. 20.40. Z punktu widzenia prawa, browary mogą reklamować swoje produkty w telewizji od godz. 20, ale "Dzieciaki z klasą" są teleturniejem, adresowanym do dzieci w wieku 11-12 lat. Rzecznik powołuje się na wyniki badań Światowej Organizacji Zdrowia, z których wynika, że po raz pierwszy kontakt z alkoholem mają w Polsce dzieci w wieku 9-12 lat. Zdaniem Jarosa wyeliminowanie reklam piwa z programów dla dzieci będzie służyło zapobieganiu i zwalczaniu problemów alkoholowych wśród najmłodszych.
Gazeta Wyborcza
vad, PAP