Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Ranking Wartościowych Marek 2004 r.

21.02.2005

Wartościowe marki łączą dobre relacje z konsumentami z silną obecnością na rynku. Czynnikami liczącymi się najbardziej dla przyszłości i ciągłości sprzedaży produktów są: zasięg i tempo dystrybucji, intensywność i jakość reklamy skierowanej do konsumenta i detalisty, marka, położenie produktu na półce.
Wiedzą to z pewnością Liderzy Dystrybucji - kilku z nich działających w różnych segmentach rynkowych zechciało się z nami podzielić swoimi bogatymi doświadczeniami z tego zakresu. W ciągu całego roku monitorowaliśmy dostępność na półkach sklepowych 200 produktów, wyłoniliśmy 18 Liderów Dystrybucji.
Gratulujemy nowemu prezesowi sprzedaży i marketingu
Kampanii Piwowarskiej S.A. Tomaszowi Bławatowi najlepszego
wyniku w całorocznej edycji Barometru sprzedaży!
O wypowiedź dotyczącą czynników, które składają się na budowanie skutecznej dystrybucji poprosiliśmy kilku laureatów naszego rankingu.

- Warka Jasne Pełne to jedno z najstarszych polskich piw. Do końca 2000 r. byto to piwo regionalne, dostępne tylko w Polsce środkowo-wschodniej. Lokalny sukces wareckiego piwa spowodował rozszerzenie dystrybucji produktu na teren całego
kraju. W kwietniu 2001 r. Grupa Żywiec wprowadziła Warkę do dystrybucji ogólnopolskiej. Na rynkowy sukces Warki wpłynęła przede wszystkim wysoka jakość piwa. Ale nawet najlepszy produkt musi być odpowiednio „sprzedany".
Warka Jasne Pełne jest dostępne w największej sieci dystrybucyjnej w Polsce - Żywiec Trade Holding. W skład Żywiec Trade Holding wchodzi 13 oddziałów i 58 punktów dystrybucyjnych na terytorium całego kraju. Firma zatrudnia ponad 3000 pracowników. Właśnie dzięki ludziom pracującym w dystrybucji piwo to dociera do każdego zakątka kraju. Sprzedażą i „opieką" nad produktem na rynku zajmuje się natomiast kilkuset przedstawicieli handlowych. Na sukces tej marki złożyła się więc praca działów sprzedaży, dystrybucji i marketingu. Bardzo cieszy nas fakt, że
Warka znalazła się na tak wysokiej pozycji w rankingu „DD".
Chciałem również podkreślić, że Warka Jasne Pełne zawdzięcza
swój sukces także detalistom sprzedającym nasze piwo.

Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec S.A.

Siła Harnasia

- Wyróżnienie marki Harnaś traktujemy w sposób bardzo szczególny z uwagi na to, że jeszcze na początku zeszłego roku marka ta była w trakcie kluczowych pod względem strategicznym zmian. Dotyczyły one głównie cenowego repozycjonowania marki, zmiany receptury na oddającą
bardziej „męski" charakter piwa, ulepszenia etykiety na bardziej wyrazistą oraz wprowadzenia innowacyjnej reklamy. Komunikacja do konsumenta opierała się na bardzo nowatorskim rozwiązaniu, polegającym na wykorzystaniu
animacji w reklamie. Nikt przedtem się na to nie odważył w branży piwnej. Reklama w jasny sposób prezentuje atuty marki, takie jak: siła, zdecydowanie, poczucie humoru.
Dzięki temu jest zauważalna przez konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po ten produkt, utożsamiają się z wartościami marki, a przez to potwierdzają jej walory i jakość.
Na sukces marki składa się również bardzo wiele elementów dotyczących efektywnych narzędzi sprzedażowych i logistycznych, takich jak zapewnienie dostępności marki, odpowiednia jej widoczność w punktach sprzedaży, terminowość dostaw. To, że marka Harnaś została wyróżniona właśnie przez detalistów jest dla nas wielką nagrodą za pracę, jaką włożyliśmy, aby ten produkt był na ich półkach zawsze na czas. Ich wyróżnienie jest dla nas motywacją do tego, aby jeszcze lepiej, na jeszcze wyższym poziomie spełniać ich oczekiwania. Wprowadzenie nowej strategii marki Harnaś w maju zeszłego roku spowodowało bardzo szybki wzrost udziałów rynkowych. Według badań ACNielsen, grudzień był dla Harnasia siódmym miesiącem nieprzerwanego wzrostu. Na koniec roku 2004 nasze udziały wzrosły do ponad 3 procent. Wierzę, że tytuł Towar Roku przyczyni się do zbudowania jeszcze silniejszej pozycji marki Harnaś, a tym samym przyniesie naszym klientom jeszcze większe zyski.

Marcin Piróg, prezes zarządu Carlsberg Polska S.A.



LAUREACI KONKURSU TOWAR ROKU W LATACH 1997-2003

TOWAR ROKU 2003

1. Wafle Grześki
2. Soki Kubuś
3. Płyn do mycia naczyń Ludwik
4. Jogurty Jogobella
5. Woda Żywiec Zdrój
6. Kawa Jacobs Kronung
7. Proszek do prania Vizir
8. Kawa Prima
9. Wafel Kit Kat
10. Baton Snickers

TOWAR ROKU 2002
1. Wafle Grześki
2. Soki Kubuś
3. Wafle Prince Polo
4. Płyn do mycia naczyń Ludwik
5. Krem Nivea
6. Proszek do prania Vizir
7. Wafle Princessa
8. Płatki śniadaniowe Mlekołaki
9. Sok Pysio
10. Jogurty Jogobella


TOWAR ROKU 2001
1. Wafle Grześki
2. Kawa Prima Niebieska
3. Soki Kubuś
4. Gumy do żucia Orbit
5. Jogurty Jogobella
6. Krem Nivea
7. Płyn do mycia naczyń Ludwik
8. Piwo Tyskie bronie
9. Chipsy Lay's
10. Proszek do prania Vizir

TOWAR ROKU 2000
1. Wafle Grześki
2. Płyn do mycia naczyń Ludwik
3. Piwo Tyskie Gronie
4. Jogurty Jogobella
5. Soki Kubuś
6. Kawa Prima Niebieska
7. Wafle Princessa
8. Piwo Lech Premium
9. Wafle Prince Polo
10. Proszek do prama Vlzir

TOWAR ROKU 1999
1. Soki Kubuś
2. Wafle Grześki
3. Płyn do mycia naczyń Ludwik
4. Proszek do prania Vizir
5. Gorący Kubek Knorr
6. Kawa Prima
7. Gumy do żucia Orbit
8. Napoje Hellena
9. Piwo Tyskie Gronie
10. Proszki do prania Dosia

TOWAR ROKU 1998
1. Płyn do mycia naczyń Ludwik
2. Soki Hortex
3. Proszek do prania Vizir
4. Wafle Grześki
5. Czekolady Alpen Gold
6. Soki Kubuś
7. Batony Prince Polo
8. Jogurty Jogobella
9. Krem Nivea
10. Wafle Princessa

TOWAR ROKU 1997
1. Soki Kubuś
2. Czekolady Alpen Gold
3. Rosół drobiowy
4. Masmix
5. Kawa Tchibo
6. Margaryna Bona
7. Napój gazowany Pepsi
8. Wafle Prince Polo
9. Majonez Hellmann's Babuni
10. Wafle Princessa

Puls Biznesu

Puls Biznesu