Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Puszki z nowej linii

13.12.2002

Białostocki Browar Dojlidy zainwestował około 2 mln euro w nową linię do produkcji piwa w puszkach, która pozwoli sprostać rosnącemu popytowi. Mijający rok Dojlidy mogą zaliczyć do bardzo udanych, sprzedaż piwa wzrosła bowiem o 90 proc.
Bieżący rok białostocki Browar może zaliczyć do rekordowych pod względem sprzedaży, która wyniesie około 730 tys. hektolitrów piwa. Według Przemysława Nowackiego, członka zarządu Browaru Dojlidy, takie wyniki sprzedaży pozwolą wypracować w tym roku zysk. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku strata Browaru wyniosła około 8 mln zł. W mijającym roku najlepiej sprzedawało się piwo Classic oraz Złote. Duży popyt na te marki, spowodował, że Browar zlecił produkcję piwa w browarze w Poczdamie oraz rozlew piwa Złote zewnętrznej firmie. Zakup linii technologicznej, której wydajność wynosi 38 tys. puszek na godzinę, pozwoli zdaniem Przemysława Nowackiego sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na białostockie piwo, które w sezonie letnim wynosi 6 mln puszek dziennie przy zatrudnieniu na poziomie 170 pracowników. Linia, której średnica wynosi ok. 6 metrów zostanie przywieziona z Niemiec specjalnym szerokogabarytowym transportem jeszcze w grudniu. Zostanie uruchomiona na początku przyszłego roku. Zwiększona sprzedaż pozwoli na powiększenie udziału rynkowego w przyszłym roku do 4 proc. (z obecnych 3,5 proc.).
Linia to nie jedyna przyszłoroczna inwestycja białostockiego Browaru. Łączne inwestycje m.in. w ochronę środowiska czy w nowoczesne systemy produkcji wyniesie 3 mln euro.
Białostockie piwo jest eksportowane m.in. do Australii, Kanady i USA. Sprzedawane jest także na Wschodzie, głównie w Obwodzie Kaliningradzkim. W tym roku Browar ulokował na tamtejszym rynku 6 tys. hektolitrów piwa beczkowego, w przyszłym roku planowany jest wzrost sprzedaży do 8-9 tys. hl.

Gazeta Współczesna

(MG)