Pseudokolumna Zygmunta
27.04.2005
Warszawiacy są oburzeni: kolumnę Zygmunta, jeden z symboli stolicy, wykorzystano do reklamy piwa.
Logo piwa nie powieszono na szczęście na oryginalnej kolumnie na pl. Zamkowym, ale za to na budynku przy głównym skrzyżowaniu miasta (Al. Jerozolimskie – Marszałkowska) ustawiono kopie kolumny Zygmunta wystylizowana na nalewak piwa, a na niej powieszono reklamę.
- Nie daliśmy zgody na tę reklamę. To, że firma ją umieściła, to chamstwo i brutalność. I brak szacunku dla tradycji. Nie można w taki sposób nadużywać symboli Warszawy – oburza się Tomasz Gamdzyk, szef miejskiego biura estetyki.
- To idealne miejsce, przechodzą tamtędy tysiące ludzi – uważa Katarzyna Weremek z domu medialnego Media Concept, który reklamę zamówił. Jej zdaniem firma nie potrzebowała specjalnych zezwoleń od urzędników miejskich. Miasto wystąpi do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, by nakazał demontaż pseudokolumny.
- Nie daliśmy zgody na tę reklamę. To, że firma ją umieściła, to chamstwo i brutalność. I brak szacunku dla tradycji. Nie można w taki sposób nadużywać symboli Warszawy – oburza się Tomasz Gamdzyk, szef miejskiego biura estetyki.
- To idealne miejsce, przechodzą tamtędy tysiące ludzi – uważa Katarzyna Weremek z domu medialnego Media Concept, który reklamę zamówił. Jej zdaniem firma nie potrzebowała specjalnych zezwoleń od urzędników miejskich. Miasto wystąpi do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego, by nakazał demontaż pseudokolumny.
Metro
ID