Prezes Grupy Żywiec szacuje, że rynek piwa może wzrosnąć w 2005 r. o 3-4%
08.09.2005
Rynek piwa może w 2005 roku wzrosnąć o około 3-4% wobec wzrostu zaledwie o 1,4% w roku 2004 roku i 4,6% w 2003 roku, szacuje nowy prezes Grupy Żywiec Hans van Zon.
"W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku rynek wzrósł o 4,2% dzięki bardzo dobrej, ciepłej pogodzie, zatrzymaniu wzrostu cen i wyższym wydatkom Polaków na piwo" - powiedział van Zon podczas środowej konferencji prasowej.
"Sądzimy, że w całym 2005 roku rynek piwa wzrośnie o 3-4%" - dodał.
W pierwszym półroczu tego roku browary w Polsce sprzedały łącznie ok. 14,4 mln hektolitrów piwa. W całym 2004 roku sprzedaż ta wyniosła ok. 28 mln hektolitrów.
W pierwszym półroczu 2005 Grupa Żywiec sprzedała 4,8 mln hektolitrów piwa i miała ok. 33,5% udziału w rynku.
Jednak pierwsze miejsce należy do Kompanii Piwowarskiej, której udział w rynku po pierwszym półroczu wyniósł 35,7%. Trzeci na rynku gracz to Carlsberg Okocim, którego udział wynosi około 15%.
"Sądzimy, że w całym 2005 roku rynek piwa wzrośnie o 3-4%" - dodał.
W pierwszym półroczu tego roku browary w Polsce sprzedały łącznie ok. 14,4 mln hektolitrów piwa. W całym 2004 roku sprzedaż ta wyniosła ok. 28 mln hektolitrów.
W pierwszym półroczu 2005 Grupa Żywiec sprzedała 4,8 mln hektolitrów piwa i miała ok. 33,5% udziału w rynku.
Jednak pierwsze miejsce należy do Kompanii Piwowarskiej, której udział w rynku po pierwszym półroczu wyniósł 35,7%. Trzeci na rynku gracz to Carlsberg Okocim, którego udział wynosi około 15%.
Gazeta Wyborcza
ISI