Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Pragnienie rośnie nieco wolniej

27.04.2006

W pierwszych trzech miesiącach2006 r. kupiliśmy 5,8 mln hl piwa. Totylko 2,3 proc. więcej niż w tym samymczasie rok temu.
— Sprzedaż piwa nie rośnie już tak bardzo jak w poprzednich latach. Ale przedsiębiorcy spodziewali się tego — mówi „Rz" Danuta Gut, dyrektor Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce. W pierwszym kwartale ubiegłego
roku popyt na piwo zwiększył się o 5 proc., a w tym samym okresie 2004 r. — o 8,3 proc. W całym 2005 r. kupiliśmy ponad 30 mln hl piwa. To poziom zbliżony do średniej europejskiej. Ten rok powinien zakończyć się sprzedażą o 2 — 3 proc. większą.
Od stycznia do marca najwięcej piwa — 2,3 mln hl — sprzedała Kompania Piwowarska należąca do koncernu SABMiller. To o 10,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2005 r. Udziały rynkowe Kompanii zwiększyły się o 1,5 proc., do 37,5 proc.
Wyników za pierwszy kwartał nie podała jeszcze Grupa Żywiec,
notowana na warszawskiej giełdzie. Firma należąca do koncernu Heineken ma ponad 30 proc. udziałów w polskim rynku piwa.
— Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży w tym okresie — mówi Justyna Piszczek z biura prasowego spółki.
W pierwszym kwartale kupiliśmy 715 tyś. hl piwa produkowanego przez Carlsberg Polska (ok. 1.4 proc. udziałów w rynku).
— Utrzymaliśmy sprzedaż na tym samym poziomie co w 2005 r. — zapewnia Melania Popiel, dyrektor do spraw komunikacji.
Od kilku tygodni w sklepach dostępne są nowe piwa smakowe
Carlsberga.
— Jest jeszcze za wcześnie, aby mówić, jak zostały przyjęte
przez klientów — tłumaczy Melania Popiel.
Browar Belgia (4 proc. udziałów rynkowych) sprzedał 215 tyś. hl piwa, o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Firma spodziewa się, że równie udany będzie cały 2006 r.
— Liczymy na długi i ciepły sezon — mówi Aleksander
Chmielewski, dyrektor generalny Browaru Belgia.
Rzeczpospolita

— b.d.