Pozostaną niezależni
02.05.2003
Jedna z największych firm z branży piwowarskiej, Kompania Piwowarska SA stała się właścicielem białostockiego Browaru Dojlidy. W minioną środę przedstawiciele tej firmy oraz dotychczasowy właściciel browaru – niemiecki Radeberger Gruppe AG, sfinalizowali umowę sprzedaży.
Kompania Piwowarska kupiła 98,8 proc. udziałów Browaru Dojlidy za 35,2 mln euro. Dzięki posiadanej sieci handlowej koncern zamierza zwiększyć udział marki Dojlidy w rynku. W tym celu planuje zrobić przegląd produktów Browaru i zwiększyć produkcję, nie wyklucza też nowych inwestycji.
– Teraz białostocki browar należy do największego koncernu na rynku. Dla Kompanii oznacza to uzupełnienie oferty, dla browaru zaś dalszy rozwój – powiedział Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej SA. – Browar Dojlidy pozostanie jednak, podobnie jak dotychczas, niezależnym producentem.
Według rzecznika Kompanii pracownicy mogą być spokojni o swoje posady, bo nowy właściciel nie planuje zwolnień, chociaż zapowiedział przegląd kadry. Pracownicy białostockich Dojlid, podobnie jak inni pracownicy firm wchodzących w skład Kompanii Piwowarskiej, dostaną możliwość podwyższania swoich kwalifikacji i rozwoju kariery.
Udział w rynku Kompanii Piwowarskiej przekracza obecnie 31 proc. Zakup białostockiego browaru pozwoli na dalsze jego zwiększenie do 35 proc. Firma jest właścicielem takich marek jak Tyskie, czy Lech.
– Teraz białostocki browar należy do największego koncernu na rynku. Dla Kompanii oznacza to uzupełnienie oferty, dla browaru zaś dalszy rozwój – powiedział Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej SA. – Browar Dojlidy pozostanie jednak, podobnie jak dotychczas, niezależnym producentem.
Według rzecznika Kompanii pracownicy mogą być spokojni o swoje posady, bo nowy właściciel nie planuje zwolnień, chociaż zapowiedział przegląd kadry. Pracownicy białostockich Dojlid, podobnie jak inni pracownicy firm wchodzących w skład Kompanii Piwowarskiej, dostaną możliwość podwyższania swoich kwalifikacji i rozwoju kariery.
Udział w rynku Kompanii Piwowarskiej przekracza obecnie 31 proc. Zakup białostockiego browaru pozwoli na dalsze jego zwiększenie do 35 proc. Firma jest właścicielem takich marek jak Tyskie, czy Lech.
Gazeta Współczesna
mg