Popyt na piwo rośnie w Polsce coraz wolniej
- W całym 2008 r. sprzedaż piwa w Polsce może się zwiększyć o 3 - 4 procent - uważa Chris Barrow, prezes Żywca, wicelidera polskiego rynku. Wynik ten będzie znacznie słabszy od ubiegłorocznego. W 2007 r. popyt na piwo poszedł w górę o 8,4 proc. Kupiliśmy wówczas nieco ponad 35 mln hl tego alkoholu. Tegoroczne wyhamowanie to m.in. efekt stopniowego nasycenia rynku. Statystyczny Polak spożywa już 93 litry piwa rocznie, co nie odbiega od średniej europejskiej. Na osłabienie popytu wpływ miały także podwyżki. Browary podniosły ceny, aby zrekompensować sobie wzrost kosztów produkcji. Ich skutki odczuł także wicelider. W pierwszym półroczu zysk operacyjny Żywca wyniósł 277 mln zł. Był ok. 7 proc. niższy niż rok wcześniej. Zysk netto spadł o niemal 9 proc., do 209 mln zł. Na wyniki wpływ miało także zwiększenie wydatków na marketing i promocję. W marcu Żywiec rozpoczął sprzedaż piwa Desperados.
Źródło: Rzeczpospolita
BiznesPolska.pl