Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Połczyński browar produkuje piwa dla kibiców warszawskiej Legii

22.12.2009
Połczyński browar produkuje piwa dla kibiców warszawskiej Legii Połczyński browar produkuje piwa dla kibiców warszawskiej Legii

Nowa marka złocistego trunku, po którą w Polsce może sięgnąć aż 2 mln ludzi, bo na tyle osób określa się liczbę kibiców warszawskiej Legii, to sposób połczyńskiego browaru na kryzys. Pierwszy transport wyjechał już do stolicy.

Nie było łatwo: cała operacja z wejściem na rynek marki Legion Pils trwała długie miesiące. – Najpierw liczyliśmy na współpracę z władzami warszawskiego klubu piłkarskiego. Jednak wielokrotne rozmowy nie przyniosły rezultatów. Postanowiliśmy więc dotrzeć do kibiców, bo to w końcu oni piją piwo. Zaczęliśmy negocjować ze Stowarzyszeniem Kibiców Legii Warszawa i dogadaliśmy się – wyjaśnia Jaromir Kaczanowski, dyrektor handlowy Browaru Fuhrmann w Połczynie Zdroju.

Początkowo inicjatywa browaru mogła wyglądać na krok desperata, który z góry skazany jest na porażkę. Dlaczego? Bo kibice Legii swoje piwo już mają. Udało się ich jednak w końcu przez mały połczyński browar przekonać do tego, aby spróbowali innego smaku. – Siedemnastu przedstawicieli naszych wszystkich frakcji degustowało Legion, biorąc wcześniej udział w opracowaniu jego receptury. I nowy produkt zyskał akceptację dotychczasowych zwolenników Królewskiego – pisze Rafał Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Kibiców Legii Warszawa w piśmie rekomendującym nową markę.

Z kibicami Legii browar skonsultował też wygląd etykiety i butelki, do której lane jest piwo wytwarzane w Połczynie Zdroju metodą tradycyjną.

Wiadomo też, że procent ze sprzedaży będzie trafiał do kibiców. Pieniądze pomogą w organizacji wyjazdów niepełnosprawnych kibiców. Wesprą też piłkę młodzieżową oraz organizację opraw turniejów piłkarskich. Stowarzyszenie zobowiązało się do popularyzowania marki i jej sprzedaży w swoich około 100 klubach kibica.

Pierwszy transport piwa z Połczyna wyjechał już do Warszawy. Do wiosny tylko kibice w stolicy i okolicy będą mogli go próbować. Potem Legion trafi do rąk kibiców w całym kraju, również do koszalińskiego regionu (głównie Szczecinka, gdzie Legia ma licznych fanów). Wraz z piwem browar wypuścił na rynek napój energetyczny o tej samej nazwie – Legion. – Na razie wyprodukowaliśmy 6 palet napoju, każda po 630 jednolitrowych butelek – dodaje Jaromir Kaczanowski.

Przypomnijmy, że połczyński browar zdecydował się na ekspansje na Warszawę, po tym jak wyprodukowane w nim trunki zasmakowały wcześniej kibicom łódzkiego ŁKS-u, Arki Gdynia i Lechii Gdańsk.

(Fot. Inga Domurat)

Inga Domurat gk24.pl