Polacy sięgają po mocne piwa
Według badań przeprowadzonych przez ACNielsen, w okresie do października 2006 do września 2007 sprzedaż piwa w naszym kraju sięgnęła poziomu 2 480 423 tys. litrów. Prawie co czwarte sprzedane piwo to trunek z segmentu mocnych. Po te piwa sięgamy coraz częściej. To wynik miedzy innymi mocnej kampanii koncernu Carlsberg, który wprowadził na nasz rynek Harnasia (piwo o zawartości alkoholu 6 proc.; z nowym wzorem etykiety) i intensywnie promował Okocim Mocne z odmienioną etykietą i hasłem „Tylko dla orłów”.
Najchętniej spośród mocnych piw pijemy Dębowe Mocne (ok. 25 proc.), Tatra Mocne (20 proc.) i Okocim Mocne (10 proc.). W ciągu minionego roku na mocne piwa wydaliśmy w sklepach i pubach około 2,2 mld zł.
(KR) Brief.pl