Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Polacy lubią piwo w puszkach

04.08.2006

Nasi rodacy coraz chętniej kupują piwo w puszkach. W II kwartale 2006 r. było to 39 proc. ze sprzedanych 9,4 mln hektolitrów złocistego trunku. Rok wcześniej piwa puszkowego było 36 proc.
Jak informuje Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, sprzedaż piwa w Polsce w II kwartale br. wzrosła o 6,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2005 r. i wyniosła 9,4 mln hektolitrów.

Po pierwszym półroczu 2006 sprzedaż złocistego runku wzrosła o 5,5 proc. w porównaniu z I połową minionego roku do 15,3 mln hektolitrów.

Jak mówi Danuta Gut z ZPPP, udział piwa w puszkach w ogólnej konsumpcji rośnie w Polsce już od kilku lat.

Gut przypomina, że na początku tego roku branża szacowała, że przyrost sprzedaży piwa o 2-3 punkty procentowe będzie zadowalający.

Jednak wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu, a zwłaszcza w drugim kwartale, pozwalają na nieco wyższe oczekiwania.

– Wynik za cały rok rzędu 3-4 proc. byłby dla branży całkowicie satysfakcjonujący – tłumaczy Gut, zastrzegając, że są to bardzo przybliżone prognozy, nie uwzględniające danych z bardzo upalnego lipca.

– Najlepszym dyrektorem sprzedaży jest w browarach pogoda – tłumaczy Danuta Gut. Jej zdaniem wraz z dobrą koniunkturą gospodarczą rośnie siła nabywcza konsumentów piwa, a tej wiosny do wzrostu spożycia przyczyniły się mistrzostwa świata w piłce nożnej.

Branża piwowarska odprowadziła do budżetu państwa z tytułu akcyzy na piwo ponad 1,2 mld zł, informuje ZPPP.


MediaRegionalne.pl

(zac, PAP, PB)