Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Polacy kupują piwo nie tylko latem

13.07.2007

W pierwszym półroczu krajowa sprzedaż piwa wzrosła o ponad 10 proc. - szacują producenci. Za tak szybko rosnącym popytem z trudem nadążają wytwórcy puszek i butelek.

Pierwsze półrocze podsumował już Carlsberg Polska, trzeci producent piwa w Polsce. Od stycznia do końca czerwca firma ta sprzedała ponad 2,2 mln hl piwa, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Rekordowy był dla niej czerwiec - sprzedaż piwa poszła wówczas w górę o 28 proc. 

Wyników nie podały jeszcze giełdowa grupa Żywiec oraz Kompania Piwowarska, najwięksi konkurenci Carlsberga. W Kompanii, która jest liderem polskiego rynku, przyznają jednak, że pierwsze półrocze było dla nich udane. - Osiągnęliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży - mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy tej firmy.

Powody do radości mają nie tylko piwni giganci. - Sprzedaliśmy o ponad 10 proc. piwa więcej - informuje Grażyna Łojko, prezes Browarów Lubelskich Perła.

więcej w Rzeczpospolitej, BEATA DREWNOWSKA

biznes-polska.pl