Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Podpisy spływają

06.02.2006

Dobiega końca zbieranie podpisów pod listem protestacyjnym Bractwa Piwnego, wystosowanym w związku z jedną z reklam Grupy Żywiec z cyklu „Prawie... robi wielką różnicę”. Zgodnie z zapowiedziami przedstawiciela Grupy Żywiec od 6 lutego 2006 roku reklama ta ma być emitowana w zmienionej, nie budzącej już kontrowersji, formie.
W niektórych stacjach, reklama w nowej formie pojawiła się już dzień wcześniej – 5 lutego. Przypomnijmy – oparta na zasadzie porównań seria scenek wywołała emocje w związku z przedstawieniem – w wyjątkowo negatywnym świetle – zjawiska piwowarstwa domowego. Towarzystwo Promocji Kultury Piwa Bractwo Piwne opracowało Protest Konsumencki, pod którym rozpoczęło zbierać podpisy. W tej chwili czekamy na spłynięcie list z podpisami do siedziby Bractwa. Następnie przekazane one zostaną Grupie Żywiec oraz Komisji nadzorującej realizację zapisów Kodeksu Reklamowego Browarów Polskich, który powstał między innymi z inicjatywy Grupy Żywiec.

Cieszy nas fakt zmiany kształtu spornego spotu reklamowego, jednak nasz protest zostanie przekazany adresatowi. Choć zawarty w nim postulat został już spełniony, sformułowane w ten sposób stanowisko Bractwa Piwnego przyczyni się do rozpoczęcia dyskusji o formie i treści polskich reklam piwnych.
Bractwo Piwne